Start > Körkortsforum > Om man bara pluggat här, stor …

Om man bara pluggat här, stor chans att klara teoriprovet?

Marita 2012-09-09 19:19 ! Citera #
Teoriprovet är imorgon :S

Har gått intensivkurs på körskola ett tag sen och där genomfört alla frågorna vilket jag klarade efter några dagars studerande. Men när jag körde igenom dom för bara någon dag sedan igen för att testa så fick jag tokdåligt resultat!

Idag har spenderat tiden med att besvara frågor här och slutar på ca 85% rätt varje gång. Vad tror ni, är jag totalkörd?

Hur svåra är dessa frågorna jämfört med riktiga provet?
Gäst 2012-09-09 20:12 ! Citera #
Marita
Teoriprovet är imorgon :S

Har gått intensivkurs på körskola ett tag sen och där genomfört alla frågorna vilket jag klarade efter några dagars studerande. Men när jag körde igenom dom för bara någon dag sedan igen för att testa så fick jag tokdåligt resultat!

Idag har spenderat tiden med att besvara frågor här och slutar på ca 85% rätt varje gång. Vad tror ni, är jag totalkörd?

Hur svåra är dessa frågorna jämfört med riktiga provet?


Svårt att säga! Men kanske stressar du dig igenom frågorna istället för att läsa och tänka till?
Nu när provet är imorgon finns det nog inte så mycket att göra.
Mina tips är att tänka logiskt, det kommer man ofta långt med. Läs också igenom frågorna ordentligt, och sist men inte minst TRO PÅ DIG SJÄLV!
Lycka till :)
Marita 2012-09-09 21:02 ! Citera #
Tack!
Den som lever får se helt enkelt, i värsta fall får man väl göra om det lite mer förberedd..
Gäst 2012-09-09 22:32 ! Citera #
Marita
Tack!
Den som lever får se helt enkelt, i värsta fall får man väl göra om det lite mer förberedd..

Dessa frågorna hjälper inget alls. Du få kanske någon som påminner om en fråga härifrån, men det ÄR inte många det
Marita 2012-09-10 11:31 ! Citera #
Kan meddela att jag stegade ur lokalen en stund sen med glänsande resultat på 63/65!! Stolt? JAJJEMÄN!
Gäst 2012-09-10 12:45 ! Citera #
Marita
Kan meddela att jag stegade ur lokalen en stund sen med glänsande resultat på 63/65!! Stolt? JAJJEMÄN!


med bara denna sidan till hjälp? läst boken? bara löst frågorna här eller läst på deras teori här?
Marita 2012-09-10 13:38 ! Citera #
Inte läst teorin här, bara förklaringen på frågorna jag gjort fel på och nött dom om och om igen. Läste boken lite för ca 3 veckor sedan.
Gäst 2012-09-10 14:19 ! Citera #
Hjärtliga gratulationer! Måste vara enorm glädje, välförtjänt dessutom.
Marita 2012-09-11 08:16 ! Citera #
Tack! Ja det känns verkligen kanon! Är dock galet nervös inför uppkörningen på torsdag. Har alltid haft ganska lätt att lära mig teoretiska grejer medans det praktiska, själva körningen, går åt skogen.
De 2 frågor jag missade på var hur många gånger bromssträckan dubblas från 30 till 60kmh, samt om man får parkera på vänster sida av en enkelriktad gata om parkeringsförbuds skylten stod på höger sida om gatan.
Gäst 2012-09-11 19:46 ! Citera #
Körningen är till för att visa även för en själv vilka moment går inte åt skogen, oftast man är bättre än egen självkritik. ;)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov