Start > Körkortsforum > Stabil träning

Stabil träning

Lilja 2009-05-31 19:14 ! Citera #
Vissa övningkör en gång i veckan men jag funderar på

ärdet inte lite waist of time om man övningskör så sällan i veckan? är det inte bättre att köra tre ggr i veckan (om man har möjlighet) och då på kortare tid istället för att hålla igång?

hur har ni gjort och vad fungerar bäst?

likaså med teori..
Gäst 2009-06-02 16:54 ! Citera #
Det beror ju på hur säker man är, och hur långt man har kommit i utbildningen.. Men i början är det bra att köra 2-3 ggr i veckan för att hålla uppe kunskaperna. :P
Slashing 2009-06-22 01:24 ! Citera #
Utifrån det jag kört så tycker jag att 2 - 3 gånger i veckan är bra som du säger, då kommer man ihåg allt och det brukar flyta på bra. Men jag vill även vända på det och säga att ett tecken på att djupinlärningen börjat är när du kan sätta dig efter en längre tid men fortfarande kör lika bra.
patohls 2009-06-26 15:04 ! Citera #
Kör så mycket som möjligt ibörjan. Kortet blir billigare och dina kunskaper fastnar lättare. Jag kör nu ca 2-3 ggr i veckan men vill köra mer. Kommer också göra det allt eftersom. Tycker att jag gör framsteg.
nicholas 2009-07-04 21:43 ! Citera #
Tänk på de som fysisk träning. Om du tränar jätte mycke på kort tid, så kommer du bli väldigt bra på kort tid, men om du späder ut det under en längre tid, och pluggar så blir du nog bättre på längden.
Gäst 2009-08-01 13:06 ! Citera #
Lilja
Vissa övningkör en gång i veckan men jag funderar på

ärdet inte lite waist of time om man övningskör så sällan i veckan? är det inte bättre att köra tre ggr i veckan (om man har möjlighet) och då på kortare tid istället för att hålla igång?

hur har ni gjort och vad fungerar bäst?

likaså med teori..

Jag tror inte det är waist of time, om man har möjlighet att köra hemma. Om man vill dra ned kostnaderna är det viktigt att träna hemma på allt det man gör på skolan. Så att man nästa lektion inte behöver repetera, och sen repetera igen och igen..
Gäst 2009-10-06 19:17 ! Citera #
C.a 2 ggr i veckan tycker jag ar funkat bra för mig. Det kan vara jobbigt att träna in nya saker hela tiden och har man vila efteråt kan man tänka igenom vad som är fel och hur man kan göra det bättre till nästa gång.
Peenny 2009-11-18 14:59 ! Citera #
Jag kör 1 gång i veckan på trafikskola och sedan kör jag lite då och då hemma. skulle behöva köra oftare hemma för att vänja mig vid att köra bil.
Gäst 2009-11-18 21:10 ! Citera #
Tycker att 1 gång i veckan med körskolan och 2 gånger i veckan utöver det privat fungerar ganska bra. Då kan man lära sig hur man ska göra på körskolan, och sen övar man på det privat. Självklart är ju det allra bästa om man kan köra flera gånger i veckan på körskolan, men det kostar ju ganska mycket pengar så därför tycker jag att det är rimligare att göra som jag skrev ovan. :)

Mvh David
Gäst 2009-12-14 23:06 ! Citera #
Hej

Jag kör bara på körskolan och tar en dubbel lektion i veckan och ja, det är för lite men ekonomin sätter sina gränser. jag klarar inte mer än 3600 kr per månad till körskolan...utan det får helt enkelt ta den tid det tar :). En vacker dag blir jag färdig

MVH R-M

Senaste foruminläggen

Rubrik
8
I dag 05:45
8
I dag 04:58
4
I dag 03:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov