Start > Körkortsforum > Uppkörning i Jakobsberg

Uppkörning i Jakobsberg

Elina 2012-08-08 09:59 ! Citera #
Tja! Jag ska köra upp idag i Jakobsberg. Har hittills bara hört bra om dom från dom jag känner som kört upp där.

Ni som kört upp där, hur har ni uppfattat det, har ni några tips att komma med?
helloworld 2012-08-08 13:19 ! Citera #
Körde upp där igår och klarade det. det var en ganska snabb tur på 25 minuter. han bad mig bara kolla bromsarna innan vi far iväg. christian hette han - supertrevlig!
Kourt 2012-08-09 17:22 ! Citera #
Hej det kommer säkert gå jätte bra =)

Jag körde upp i Jakobsberg och det var min andra uppkörning. Den första gjorde jag i Södertälje och det gick inte alls bra fick en kärring på 50+ som var riktigt bitchig och gjorde mig ännu mer nervös. Ialla fall körde jag upp med en kille i jakobsberg som hette Peter han var hur snäll som helst och det kändes verkligen som om jag körde med en bekant, dessutom sa jag till honom innan att jag var jätte nervös och så svarade han att det här ska nog gå jätte bra..Först bad han mig kolla bromsarna och sedan bad han mig ta ett djupt andetag för att få bort nervositeten. Sedan var det bara att börja köra. Han började babbla på och fråga mig frågor om vad jag gjorde på fritiden och fick dessutom reda på att vi bodde på samma område så vi hade ganska mycket och prata om. Nu till själva körningen...Jakobsberg är seriöst det bästa stället och köra upp på.. jag fick ca 3 rondeller som jag fick köra igenom, motorväg som va på 110 men jag höll 100 pga av trafiken vilket han ifrågasatte och jag svarade att det inte var lämpligt att gasa på mer pga av bilen framför. Sedan var vi mycket vid industiområdet och där är det bara att vara uppmärksam =) Jag har inget dåligt o säga om Jakobsberg, kan du köra så kommer du klara uppkörningen me 99.9 % det kan jag lova ;)
=)) 2012-09-07 23:40 ! Citera #
Klarade teoriprovet i tisdags på första försöket. Så jag har uppkörning imorn i jakan. Förhoppningsvis går det bra 8-)
tompaaa 2012-09-08 19:24 ! Citera #
=))
Klarade teoriprovet i tisdags på första försöket. Så jag har uppkörning imorn i jakan. Förhoppningsvis går det bra 8-)


Hej!

Hur gick uppkörningen?
gästermedgester 2012-09-14 00:19 ! Citera #
Jag körde med upp i Jakan för nästan exakt ett år sedan. Klarade mig på andra uppkörningen. På den första var jag allt för nervös så därför blev jag underkänd på hantering av fordonet. På den andra uppkörningen hade jag mer ro i kroppen, men fortfarande nervös. Hade en dam som inspektör på första och en en manlig inspektör på den andra. Båda kändes trevliga och artiga, har inget att säga om inspektörerna som sådana, de sköter bara sitt jobb.

Vad gäller områden, så blev det rondellkörning, motorväg mot Kallhäll, vändning i bostadsområde, motorväg mot Jakobsberg och backning runt hörn inte så långt från trafikverkets kontor.

All lycka med uppkörningen! Hoppas det går bra.
melinda 2015-11-05 21:24 ! Citera #
:x gick inte alls bra på mitt trejde försöket de är sååå stränga !!!
inte jakan 2015-11-06 17:19 ! Citera #
Kört upp där 4 gånger små ursäkter varenda gång rekommenderar starkt att inte välja jakobsberg !!
Gäst 2015-11-06 21:34 ! Citera #
inte jakan 2015-11-06
Kört upp där 4 gånger små ursäkter varenda gång rekommenderar starkt att inte välja jakobsberg !!
Eller så lär du dig att köra bil och ha en bra planering i din körning så kommer säkert du också klara din uppkörning :)
Då slipper du dom små ursäkterna varje gång ;)
Gäst 2015-11-12 21:17 ! Citera #
Har kört upp 2 gånger där men kuggat. Måste dock säga att de verkar trevliga och rättvisa ändå!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo