Start > Körkortsforum > Hur ställs frågorna på det rik…

Hur ställs frågorna på det riktiga teoriprovet?

ost 2015-10-03 20:23 ! Citera #
Jag har också teorin på måndag och uppkörning på tisdag :)

Jag har gjort massor av prov på elevcentralen, och markerat alla de frågor jag känt mig osäker på. Sen har jag skrivit kollat upp svaren och skrivit ned dem på papper. Samma sak med de frågor jag haft fel på.
Jimpan 2016-01-07 14:15 ! Citera #
Jag har gjort 4 teoriprov på lovet dem var lite luriga en del frågor men om man har läst på och gjort frågor ordentligt så kommer de gå bra jag fick 48 rätt sist jag gjorde provet på Trafikverket :)
Gäst 2016-01-10 15:29 ! Citera #
Det kan ju ha ändrats under årens lopp men generellt sett brukar det vara högre kvalitet på de ”riktiga” frågorna.
Bildfrågorna brukar vara tydligare och det är oftast ingen tveksamhet om de menar ”si eller så”.

När jag tog min första körkortsbehörighet 1990, hade varje fråga fyra olika svarsalternativ. Alltifrån ett till fyra svarsalternativ kunde vara rätt och man var såklart tvungen att välja samtliga alternativ som var rätt.
”Det var andra tider...” :)
Gäst 2016-01-10 23:42 ! Citera #
Jimpan 2016-01-07
Jag har gjort 4 teoriprov på lovet dem var lite luriga en del frågor men om man har läst på och gjort frågor ordentligt så kommer de gå bra jag fick 48 rätt sist jag gjorde provet på Trafikverket :)
Alla teoriprov görs hos Trafikverket :D

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest