Start > Körkortsforum > Hur ställs frågorna på det rik…

Hur ställs frågorna på det riktiga teoriprovet?

MissC 2012-08-02 12:38 ! Citera #
Hej! Jag har teoriprov på måndag och är så jävla nervös. Jag har pluggat flera månader av o till och mkt på sista tiden, men får inte direkt alla rätt när jag gör prover på nätet. Men 90% av gångerna blir ja godkänd.

Jag undrar hur frågorna på det riktiga provet ställs? Är dom lika dom här inne, eller mer som på tex TEO? Jag tycker frågorna på TEO är mkt enklare ställda än dom här inne. Vissa säger att dom är lättare på riktiga provet än här inne, och andra säger tvärtom. Vad ska man tro?
oskar 2012-08-02 13:32 ! Citera #
Vad jag fick uppleva när jag gjorde provet igår var att de var mycket enklare än de på korkortonline.... men man vet ju aldrig om jag bara hade tur och så vidare men alltså. Frågorna jag fick var inte lika komplicerade som de på denna sida eftersom de var ganska vanliga och lätta att förstå (jag brukar ha stora problem med detta annars:P).

Proven borde ju bara samma på alla ställen så jag skulle faktiskt säga att de är lättare vid upkörnings teori provet än här. Alltså många frågor är likadana men de är ställda på ett enklare sätt (Alltså inte för mycket luringar). Kan du svara på situationer så ska det nog gå bra. Men att behöva räkna ut till exempel bromssträcka utan att veta någon tidigare sträcka är förmodligen väldigt väldigt liten. Vad jag såg på mitt prov var att frågorna var korta och med ganska självklara svar i många fall:)...... Svårighets graden på frågorna kan jag egentligen inte säga något om eftersom de beror på vad du vet men förståelsen av frågorna kan jag säga är ganska så lätt:P
MissC 2012-08-02 14:38 ! Citera #
Precis det jag ville höra, haha :P
Jag tycker det är onödigt att dom ska krångla till frågorna och göra dom invecklade, för jag tycker inte det har något med kunskapen i sig att göra. Ställa frågorna rakt av borde ju räcka, men inte alltid tydligen.

Alla jag känner tror att jag kommer klara det, men jag är själv inte så säker. Gjorde 2 prov här inne nyss, första 59 andra 63, det känns ju bra, men rätt va de e så kan jag få typ 49. Då blir jag skitförbannad. :P Får hoppas att jag får frågor som jag KAN på de riktiga provet. Att räkna ut bromssträckor osv kan jag inte, så jag hoppas jag inte får så många sånna!
Gäst 2012-08-02 15:32 ! Citera #
Testa gratisteori.se också. Kan ju vara bra att prova lite olika :-)

Lycka till!
Gäst 2012-08-02 15:53 ! Citera #
MissC

Jag tycker det är onödigt att dom ska krångla till frågorna och göra dom invecklade, för jag tycker inte det har något med kunskapen i sig att göra. Ställa frågorna rakt av borde ju räcka, men inte alltid tydligen.


För alla situationer i trafiken är enkla och icke-unika? Faktum är att du ska instinktivt klara frågorna oavsett hur de ställs, för i trafiken har du inte 30 sekunders betänketid när du ska reagera.

Du bör, vid det här laget, vara så välrepeterad att du klarar alla testrundor utan problem (dvs blir godkänd 100% av gångerna). Annars är du inte hundraprocentigt förberedd och kommer att vara nervös på provet för du har en tioprocentig osäkerhet. Jag vill inte låta negativ, men enda sättet att inte vara nervös inför kunskapsprovet är att vara så välförberedd att du vet med dig att du kommer att klara det oavsett vilka frågor som ställs.
Gäst 2012-08-02 18:37 ! Citera #
Jag tyckte frågorna påminde elevcentralens (STR:s) frågor väldigt mycket.
MissC 2012-08-06 16:29 ! Citera #
Vill bara tala om att jag klarade teorin idag! :) Tyckte frågorna var mycket lättare än dom som finns här. Dom liknade mer frågorna på TEO, inte så krångligt ställda alltså.

Nu är det bara uppkörningen på onsdag kvar, nervööös! Men mest för säkerhetskontrollen haha.
moha 2013-08-06 14:28 ! Citera #
Kan någon berätta hur kommer frågorna på provet kommer de från elevsentralen eler tvärtom
Paint95 2015-10-03 09:40 ! Citera #
Hej jag har klarat uppkörningen och har teoriprov på måndag 5/10. Min fundering är ska man tänka på ett speciellt sett eller plugga på ett speciellt sett? Hur gjorde ni när ni pluggade? Tacksam för svar ????
Gäst666 2015-10-03 11:55 ! Citera #
Till Paint95

Hur just du ska plugga inför provet har jag ingen aning om, alla pluggar olika för att vi alla är olika.
Hur pluggade du inför ett prov i skolan? plugga på samma sätt så kommer det säkert gå bra :)

Lycka till!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 14:05
4
I dag 13:48
7
I dag 08:29
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest