Start > Körkortsforum > Teori prov första gången idag …

Teori prov första gången idag 8:15 Hisingen!

Plankt0n 2012-07-10 08:46 ! Citera #
Lycka till idag! :)
Gäst 2012-07-10 13:25 ! Citera #
Tack så mycket!
Jag klarade det!! 60/65 :-)

Riktigt skön känsla. :D
Plankt0n 2012-07-10 13:41 ! Citera #
Fan så najs! Jag glömmer aldrig känslan den torsdagen alltså.. Kunde inte stå till när jag vänta på BUSSEN på väg hem. Fram o tillbaka fram o tillbaka.

Här får du ett insidertips till uppkörningen, en person jag träffat som kuggat sa att denna gjorde det för att denne ej hade haft foten beredd på bromsen när man kör förbi stillastående bussar. Kan gälla i liknande situationer med. - Kanske värt att tänka på som man ibland kan glömma av när man fokuserar på att ett barn kanske springer av bussen.

Hoppas verkligen du klarar uppkörningen, glöm för all del inte att äta en bit innan, och en riktigt god natts sömn. Innan 20-30 min av provet ring någon som är lugnande, typ mammisen, hon fick ner mig från 6000rpm till 1000 ;)

Lycka till!
Gäst 2012-07-10 14:14 ! Citera #
Plankt0n

Här får du ett insidertips till uppkörningen, en person jag träffat som kuggat sa att denna gjorde det för att denne ej hade haft foten beredd på bromsen när man kör förbi stillastående bussar. Kan gälla i liknande situationer med. - Kanske värt att tänka på som man ibland kan glömma av när man fokuserar på att ett barn kanske springer av bussen.

Givetvis har man bromsberedskap i liknande situationer. Det kan också vara värt att notera skillnaden mellan att köra 30 och 50 förbi bussen. Om någon hoppar fram bakom bussen och du precis hinner stanna från 30 km/h, så har du inte ens hunnit börja bromsa i 50 km/h.
Plankt0n 2012-07-10 14:51 ! Citera #
Exakt, men är man nervös som denna jag prata om kan det finnas en risk för att man inte förbiser att ha hög beredskap men ”glömmer”, ÄVEN om man vet att man kommer hinna stanna och är beredd! :) Personen kugga helt enkelt för att man inte haft foten vilandes precis på bromsen. (Utöver andra fel saker)
Gäst 2012-07-10 23:12 ! Citera #
Plankt0n
Fan så najs! Jag glömmer aldrig känslan den torsdagen alltså.. Kunde inte stå till när jag vänta på BUSSEN på väg hem. Fram o tillbaka fram o tillbaka.

Hoppas verkligen du klarar uppkörningen, glöm för all del inte att äta en bit innan, och en riktigt god natts sömn. Innan 20-30 min av provet ring någon som är lugnande, typ mammisen, hon fick ner mig från 6000rpm till 1000 ;)

Lycka till!

En halvtimme innan det var dags kom det ut en kille från provsalen som snörvlade och hade tårar i ögonen :( . Tyckte så synd om honom. :(

Fyyy vad hjärtat dunkade när jag skulle klicka på avsluta. 4 minuter kvar. Ingen återvändo. Hela jag skakade när jag kom ut ut från kontorsenheten :-D. Haha. sjukt vilken nervpress det har varit, och vad ovanligt det känns att inte känna sig tvungen att öppna teoriboken/gör str prov nu ikväll.Har pluggat varje kväll hur länge som helst.

Tack för tipsen ang uppkörningen. Jag har en körlektion precis innan. Velar lite för den där, kan tänka mig att det finns både för och nackdelar med att köra en timme precis innan. Men nu är det så. Det får bära eller brista. Hoppas givetvis att det bär. Har semester om en vecka och det skulle ju vara toppen att ha körkortet då 8-)
Gäst 2012-07-12 14:56 ! Citera #
Kuggade :-). Känns lite surt förstås, men det är bara att fortsätta att träna och prova igen :)
Plankt0n 2012-08-29 16:10 ! Citera #
Hur gick det bola? (hisingen andreas här) fick du ny körning? :)
Gäst 2012-08-29 20:39 ! Citera #
Jajjemen! Klarade det på tredje försöket i Älmhult. Tre veckor sen nu. Har kört massor sedan dess 8-)
Plankt0n 2012-09-21 12:43 ! Citera #
Fan va gött! Grattis! Själv har jag bränt en jävla massa bensin sedan jag fick kortet! Köpte bil nästan dagen efter ^^

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I dag 14:32
3
I dag 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov