Start > Körkortsforum > Hur stor chans har jag för att…

Hur stor chans har jag för att klara riktiga teoriprovet

nezo 2012-06-17 15:32 ! Citera #
Jag pluggar nästan varje dag på körkortonline på frågorna!!!
hur stor chans har jag för att klara det riktiga provet!!
hur mycket måste jag kunna!!!???
har prov om 2 veckor kommer jag klara det om jag kan provet här och får kanske 50-55 rätt på körkortonline??
Gäst 2012-06-17 16:11 ! Citera #
Om du kan allt så är det inga problem. I övrigt går det inte att bedöma din kunskapsnivå. Om du siktar på att förstå alla stycken och exempel i körkortsboken och klarar test här och hos trafikskolan/str så finns det goda chanser att du klarar det, men det förutsätter att du förstår den bakomliggande teorin och inte att du memorerat rätt svar på frågorna (vilket hjälper föga).

Hur brukar/brukade du plugga till prov/tentor?
nezo 2012-06-17 16:43 ! Citera #
Jag brukade plugga så mycket att jag kunde allt utan till!!

men det var 9 år sen jag plugga sist!!!
jag pluggar faktiskt endast här!! ingen bok ingenting...juu bara när jag vill veta svaren- varför? hur kommer det sig?
då läser jag boken!?

annars gör jag bara tester här!! nu har jag typ mellan 49-52 rätt på varje prov jag gör!!
men pluggar endast på trafikregler,trafiksäkerhet!! för det var mest där jag hade fel på det riktiga provet!!
HammerFall 2012-06-17 17:01 ! Citera #
Jag skulle starkt rekommendera dig att springa ut och köpa körkortsboken. För alla frågor härinne täcker inte inärheten av allt som står i boken. Jag känner en kompis som pluggade likadant som dig, och han grejade inte teorin, just för att dom formulerar frågorna helt annorlunda på det riktiga testet. Efter den första kuggningen så köpte han boken och varvade med läsning med tester härinne. Och det hjälpte honom enormt mycket! Han fick nästan hela tiden full pott på frågorna härinne efter det. Och på det riktiga testet fick han 59/65 rätt.
nezo 2012-06-17 17:29 ! Citera #
Okey!!!

jag har boken....körkortsboken hemma!
men det känns jobbigt att plugga på den!!! sååå lång tråkigt...

ajaa får väl ta och läsa boken och anteckna!! skriva frågor och svar till mig själv från boken!!

hoppas jag klarar det!! har 16 dagar kvar....
lin 2012-06-17 19:10 ! Citera #
Jag läste boken 2gånger och gjorde alla test här + STR test. Samt dagen innan läste jag igenom sammanfattningne av teorin här. Jag fick 61/65 på mitt första försök! Men att tillägga är också att jag är reltivt lättlärd och så.
Gäst 2012-06-17 21:11 ! Citera #
nezo
okey!!!

jag har boken....körkortsboken hemma!
men det känns jobbigt att plugga på den!!! sååå lång tråkigt...

ajaa får väl ta och läsa boken och anteckna!! skriva frågor och svar till mig själv från boken!!

hoppas jag klarar det!! har 16 dagar kvar....


Ja, den är kanske inte den mest upphetsande boken att läsa. Men tänk så här:

1. Den ger dig en grund för att framföra ett fordon säkert i trafiken, både för din egen skull och främst dina medtrafikanter.
2. Den ger dig större chans att klara körkortet på första försöket.

Så att bemöda sig att läsa igenom teoriboken ett par gånger är en rätt låg insats för vad som väntar i andra änden: ett körkort. Annars kanske du ska överväga att vänta med körkort - är kanske onödigt att spendera rätt mycket pengar på något man i dagsläget kanske inte är motiverad till, och istället försöka igen om något år eller två.
nezo 2012-06-18 13:48 ! Citera #
Har börjat läsa boken... antecknar och gör frågor som jag svarar på?
gör tester på klrkortonline!
men får Dock aldrig över 49!!!

jag är så frustrerad så det finns inte!!
jag fruktar verkligen för provet!
HammerFall 2012-06-18 13:55 ! Citera #
Ledsen att behöva säga detta, men om du inte klarar testerna härinne så är du inte berädd på att göra det riktiga provet ännu. Du har nog inte förstått innerbörden med vad dom frågor efter, helt enkelt inte förstått frågan ordentligt. Jag skulle aldrig gå till vägverket och göra deras test om jag inte ens klarar testerna härinne på körkortonline. Förstår att du kan detta negativt, men jag vill bara att du pluggar mera och förstår frågorna innan du bokar teoritid. Annars är det bara bortslängda pengar helt i onödan. Du ska nog helt ligga runt 60 rätt härinne för att ens tänka tanken på att boka tid, helst ska du ligga något högre, för då bevisar du för dig sjäkva att du verkligen förstår det mesta.. Lycka till!
nezo 2012-06-26 10:40 ! Citera #
Har pluggat varje dag.....gör test här på sidan varje dag nu!!! de senaste dagarna har jagderkänd på ngt prov jag h inte fått unar gjort här.....plus att jag läser boken varje dag!!! skriver ner frågor och svar går till skolan och pluggar där......nu får vi se om jag klarar provet.....tror det är mycket viktigt att behålla lugnet på det riktiga provet....läsa frågorna nogrant och svaren.....tror på mig själv att jag ska klara denna gång...efter 3 ggr misslyckande....hejjjaa nezooooo.............................. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor