Start > Körkortsforum > Hur stor chans har jag för att…

Hur stor chans har jag för att klara riktiga teoriprovet

nezo 2012-06-17 15:32 ! Citera #
Jag pluggar nästan varje dag på körkortonline på frågorna!!!
hur stor chans har jag för att klara det riktiga provet!!
hur mycket måste jag kunna!!!???
har prov om 2 veckor kommer jag klara det om jag kan provet här och får kanske 50-55 rätt på körkortonline??
Gäst 2012-06-17 16:11 ! Citera #
Om du kan allt så är det inga problem. I övrigt går det inte att bedöma din kunskapsnivå. Om du siktar på att förstå alla stycken och exempel i körkortsboken och klarar test här och hos trafikskolan/str så finns det goda chanser att du klarar det, men det förutsätter att du förstår den bakomliggande teorin och inte att du memorerat rätt svar på frågorna (vilket hjälper föga).

Hur brukar/brukade du plugga till prov/tentor?
nezo 2012-06-17 16:43 ! Citera #
Jag brukade plugga så mycket att jag kunde allt utan till!!

men det var 9 år sen jag plugga sist!!!
jag pluggar faktiskt endast här!! ingen bok ingenting...juu bara när jag vill veta svaren- varför? hur kommer det sig?
då läser jag boken!?

annars gör jag bara tester här!! nu har jag typ mellan 49-52 rätt på varje prov jag gör!!
men pluggar endast på trafikregler,trafiksäkerhet!! för det var mest där jag hade fel på det riktiga provet!!
HammerFall 2012-06-17 17:01 ! Citera #
Jag skulle starkt rekommendera dig att springa ut och köpa körkortsboken. För alla frågor härinne täcker inte inärheten av allt som står i boken. Jag känner en kompis som pluggade likadant som dig, och han grejade inte teorin, just för att dom formulerar frågorna helt annorlunda på det riktiga testet. Efter den första kuggningen så köpte han boken och varvade med läsning med tester härinne. Och det hjälpte honom enormt mycket! Han fick nästan hela tiden full pott på frågorna härinne efter det. Och på det riktiga testet fick han 59/65 rätt.
nezo 2012-06-17 17:29 ! Citera #
Okey!!!