Start > Körkortsforum > Teoriprov nu på Lördag. Allt e…

Teoriprov nu på Lördag. Allt eller inget. Läs och skriv!

Marre 2012-05-25 15:13 ! Citera #
En sak till, det kan vara dumt att plugga för mycket också! Jag menar att till slut blir det bara gröt i skallen och man blandar ihop svaren om du förstår vad jag menar? Själv så struntade jag i plugga alla dagar och det kändes som det var bättre, för gjorde jag många tester tex efter varandra så fick jag sämre resultat på de sista. Första testet efter ett uppehåll var alltid det bästa resultatet. Så in för mitt teoriprov så struntade jag i att öppna boken och gjorde bara några frågor här på denna sida dan innan. Jag var varken peppad eller nervös tänkte nog inte alls, men det gick bra för jag klarade mig...Och det gör du också, håller tummarna!
killer 2012-05-25 15:25 ! Citera #
Nillan - Tack så mycket :)! Jag hoppas det går den här gången.

Micke78 - Absolut. Det gäller att minimera nervositeten på något
vackert vis.

Marre - Yes! Exakt så jag ska tänka, ’’säkerhet’’ kommer alltid först t.ex. Sådär som du gjorde brukade jag också göra på alla mina prov förutom den sista - då gjorde jag som så att jag svarade på exakt allt på en gång, men jag markerade ändå allt jag var osäker på och gick tillbaka och kollade igenom. Fick 51 och hade typ 10-15 minuter kvar
av provtiden sist , väldigt lätta frågor kändes det som och jag hoppas att jag får tur med frågorna också. Jo alltså.. egentligen har vi den kunskap som behövs, men ibland är det otur, nervositet och stress som tar över. Mer plugg behöver inte alla gånger vara svaret/lösningen på allt. Att man markerar och hoppar över frågor utan att svara alls blir det jobbigare och tar längre tid sen när man ska gå tillbaka.. Provet blir splittrat.. Man tappar fokus.. Bättre att tänka på en fråga max 3-4 min och om det verkligen inte funkar markerar man..
inspektörn 2012-05-25 19:31 ! Citera #
Killer!
Du vet att jag håller alla tummar jag har för dig!
killer 2012-05-25 20:30 ! Citera #
Inspektörn ; Jag vet!! Du har hjälpt mig mycket här och jag har verkligen alltid lyssnat och tagit till mig utav dina råd.. Sen så har jag dröjt länge och det kanske ibland har verkat som att jag inte gett 100%, eller kanske att jag t.o.m verkat arrogant. Så är dock inte fallet. Jag tycker själv att det är konstigt att jag orkat hålla på med det här nu i 1 år och 3 månader intensivt. Enda svaret måste ju vara att jag vill ha körkortet RIKTIGT JÄVLA MYCKET! :)
killer 2012-05-26 11:55 ! Citera #
Prov om 2 timmar då..
killer 2012-05-26 12:04 ! Citera #
Nyvaken.. Ska äta lite.. ta en dusch.. Meditera.. andas.. Bor bara 20-30 min ifrån provsalen så har inte så väärst bråttom men vill vara där i tid och tänka, andas. Ska bläddra en snabbis igenom boken.. Göra kanske 1 test för att sedan bege mig ut.. Jag uppdaterar här från mobilen så fort jag är klar. Håll tummarna..

Personligen siktar jag på mellan 52-55. Finns mycket mer att säga men jag orkar inte.. Lets do this !!
killer 2012-05-26 13:27 ! Citera #
Utanför vägverket nu. Känner mig mindre nervös än vanligt. Ska göra
som så att jag läser frågorna och alternativen ordentligt,
inte hoppar över någon fråga utan svara och markera isåfall
ifall det skulle bli problem med tiden. Skönt också att vara
här 30 min innan. Ska ta mig en redbull nu. Hör av mig efter
provet
.
Micke78 2012-05-26 13:47 ! Citera #
Skickar ett stort LYCKA TILL
killer 2012-05-26 15:05 ! Citera #
Kuggade som vanligt. 48 fick jag. Orkar inte
säga något mer men jag tror att jag ska ge upp
det här. Jag kommer inte skriva något mer på
detta forum men dem som vill får hjärna
Hinner med 1 tid till om jag har tur..
Tror jag har dyslexi..
Micke78 2012-05-26 15:50 ! Citera #
killer
kuggade som vanligt. 48 fick jag. Orkar inte
säga något mer men jag tror att jag ska ge upp
det här. Jag kommer inte skriva något mer på
detta forum men dem som vill får hjärna
Hinner med 1 tid till om jag har tur..
Tror jag har dyslexi..

Neeeej!!
Fan vad tråkigt !
Om du läser detta så kan du väll skriva vad du hade fel på(inom vilka kategorier). Jag ska låna en bok av en kompis som heter ”Du och jag i trafiken” det var väll den du hade? Då kan jag hjälpa dig med att söka efter vilka avsnitt du behöver läsa på. Om du tror att du har dyslexi så borde du kolla upp det så fort som möjligt, för om jag inte minns helt fel så ska man kunna göra ett munntligt test. Då slipper du läsa alla frågor, utan du kommer få dom upplästa och sen ska du berätta vad du ska göra och varför du väljer just att göra som du gör. Men jag ser ingen större fel i din stavning så jag tror att du inte har det, men det finns ju olika sorters dyslexi. En annan kompis till mig har det, och där går det knappt att utläsa vad han har skrivigt ibland. Men än en gång så är jag väldigt ledsen för din skull!!

Senaste foruminläggen

Rubrik
1
I dag 11:02
13
I dag 08:50
6
I går 22:34
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor