Start > Körkortsforum > 30 lektioner inte tillräckligt…

30 lektioner inte tillräckligt?

Gäst2 2012-12-10 14:36 ! Citera #
Det verkar tyvärr som att många skolar vill tjäna så mkt pengar som möjligt.
kört en lektion och körskolan säger att eftersom jag inte kör något alls privat så måste jag köra ca 50 lektioner!!
och det vägrar jag så jag bytte körskola och körde en lektion där och de sa ca 25 men inte fler än 30 så de kör jag på :)
testa en annan körskola och kolla deras åsikt :)

lycka till! :)
Gäst 2013-01-18 09:31 ! Citera #
Det bästa är att köa mycket hemma så behöver man inte ta lika många lektioner.
Gäst 2013-01-18 09:32 ! Citera #
Köra menar jag
Agron 2019-11-22 19:33 ! Citera #
Hej!

Hoppas någon hjälper mig.

Jag har betalt massor pengar till en körskola och har last och gjort både teoriprov och YKB prov med godkända resultat ca 2 månader sedan. Det finns 4 lärare på skolan som alla jobbade med mig och lärde mig allt som man behöver att göra provet. jag har fått tre godkänt men fjärde läraren som äger skolan godkänner inte mig och bokar inte tid för mig. Vad kan jag göra? kan man boka tid själv och göra uppkörning provet eller det är skolan som måste boka tid för?

Tack på förhand
Gäst 2019-12-02 23:41 ! Citera #
Min lärare sa ca 15-20 lektioner OM jag körde privat. Blev aldrig av att vi (har enbart ett syskon med körkort) gjorde det. Gav upp. Tog automat istället. Kan inte påstå att jag har talang att köra, så blev en del lektioner för automat ändå i och med att bilen hemma var manuell.

Men 30 kan vara rimligt. Ibland överskattar man också sin förmåga tills man tar körkortet och tänker shit. Jag kunde inte köra egentligen.
Fredde 2020-10-31 19:49 ! Citera #
Om du har precis börjat alltså du kan inte ens kopplingen, så nej. men om du har kört innan och kan köra bil så är 30lektioner på 50min var helt ok för att lära dig uppkörningen.
Gäst 2021-06-30 15:54 ! Citera #
Jag har tagit körkortet på 17 lektioner. Det var första gången jag satte mig bakom ratten på en manuell bil. Jag visste ingenting om trafiken och jag övningskörde inte hemma.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor