Start > Körkortsforum > Nån mer som behövt extremt mån…

Nån mer som behövt extremt många lektioner?

marquee moon 2012-11-28 16:45 ! Citera #
Sussi82
Hej! Här är Sussi som startade tråden. Vill bara säga att EFTER 138 KÖRLEKTIONER HAR JAG MITT KÖRKORT!!!! :D

(Alltså omräknat till 40-minuters enkellektioner. Motsvarar 69 dubbellektioner.)

Både teori och uppkörning gick på första försöket! I ”omöjliga” Uppsala. Att jag skulle få nästan full poäng på teorin (64/65) hade jag räknat med (har pluggat hårt och länge). Men att uppkörningen någonsin skulle bli godkänd, ever, har jag hunnit tvivla på väääldigt många gånger under det gångna året. Nu har det där fula, vackra rosa plastkortet legat i min plånbok i snart 2 månader, men det känns fortfarande smått overkligt ibland ;)

Och nej, det är inte trafikskolans fel att det tog lång tid – de har varit superschyssta, men jag hade knappast blivit en trafiksäker bilförare på färre lektioner. För vissa personer tar det helt enkelt lång tid att lära sig koordinera alla sjuttielva händer och fötter och spakar och pedaler, och samtidigt ha koll på trafiken. Uppsala är dessutom en svår stad att köra i.

(Ingen mobbing nu, va? Vill bara berätta det här som en uppmuntran om det är någon annan som har kämpat med lektionerna länge, och kanske känner sig lika misslyckad som jag har gjort: DET GÅR OM MAN BARA FORTSÄTTER KÄMPA!!! Ge inte upp!!!) :D


Åh, vad jag håller med om detta! Är du så långt kommen att din körlärare tycker att du ska klara av uppkörning så ska du bara inte ge upp, för du är nära !!!
Jag kuggades två gånger. Första gången var jag skitkaxig och bara ”ja, ge mig min lapp nurå” och han ba’ ”Nja, du är lite för velig i trafiken.” Jaha? Snacka om att jag tappade underkäken i bilmattan. Andra gången bröt jag mot en företrädesregel plus låg felplacerad på enkelriktad, inte bra. :cry: Tredje gången, igår, var jag sjukt nervös (svettringarna under min tröja var i LP-skivestorlek) . Mannen som var min inspektör var samma som kuggade mig första gången. En väldigt trevlig typ, lugn som en filbunke. Men det finfint igår. Tyckte i och för sig att jag körde bra första gången men tydligen var detta igår bättre. När jag kom till körskolan stod samtlig personal och välkomnade mej med kramar, så jäkla gulligt.
Jag var väl lite av en visa på nämnda inrättning, haha. Men de ba’ ”Kom in på en kopp kaffe nästa gång du är i stan!”.
Nu sitter jag mest och stirrar på protokollet och kan fan inte fatta att det är sant.

När man är klar med det så kan man börja klappa sig på axeln och tänka att man verkligen har gett järnet! Ja, det kan du göra redan nu, du har kämpat skitbra och nu gäller det bara att bita sig fast och få det fixat! Lycka till!
Marquee moon 2012-11-28 17:00 ! Citera #
PS grattis Sussie till körkortet!!!! :lol:
Json 2012-12-10 11:23 ! Citera #
Hej Sussie och stort Grattis till lappen!!

Vill bara tillägga, utan att förta din och alla nya körkortstagares lycka, att det är nu det börjar. Det är först när man har körkortet som resan mot att lära sig köra bil verkligen börjar - och man blir aldrig fullärd - men resan kan vara så in i h..ete kul! Ta det försiktigt! Tro på er själva, det är viktigt att ha ett visst driv och inte vara för velig, men ha inte en övertro på er själv. Och - ta det lugnt!

Angående min egen utbildning en gång i tiden.. Köpte en egen gammal volvo för att övningsköra. Jag trodde aldrig att jag skulle klara att lära mig köra bil när jag första gången satt bakom ratten. Trodde att jag förmodligen var den enda bilintresserade killen i landet som inte skulle klara det. Körde bara privat, aldrig i skola. Skrev teorin på 18-årsdagen och körde upp 14 dgr efteråt. Trots trasig bil gick det galant! MEN så hade jag ca 2000 mil övning bakom mig också! ;)
Filedutten 2012-12-30 16:11 ! Citera #
Jag vet ej om det är ”extremt” men jag tog 55... :? Det är mycket men jag räknar in att jag körde på en asadålig bilskola i centrala Malmö där lärarn var helt störd, sen körde ja i lund för jag flyttade dit, bra körlärare + skola men skitsvårt, Lund är en mardröms stad att köra i enlit mig. Kuggade på uppkörningen både i Malmö (2 ggr) och lund (1 gång) Sen 4 lektioner i Ystad... och uppkröningen fixad där, hurrraaaaaaaaaaaaah. Käns som jag har kuskat runnt i hela Skåne för att få ”lappen” men SHIT vad skönt de är att det är över. :lol: :lol: :lol:
Toblan 2016-03-29 18:31 ! Citera #
Jag har kört 26 körlektioner hittills på trafikskolan och därför kört väldigt lite privat. Enligt min lärare kan jag behärska bilen bra samt moment 8 och 10 (Inledande tätort och stadstrafik) ganska bra redan. Men jag kommer aldrig vidare till nästa moment utan kommer behöva öva mycket mer och enligt min lärare kommer jag behöva 50-80 körlektioner innan uppkörning. Skrivningen kommer gå utan problem vet jag, men är skitosäker på om uppkörningen kommer gå åt helvete eller galant. Någon annan som kämpar och är i samma sits som jag är?

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov