Start > Körkortsforum > Teoriprov i morgon

Teoriprov i morgon

killer 2012-05-11 00:56 ! Citera #
Vilka sidor bör jag läsa i teoriboken om jag vill läsa på om Trafiksäkerhet?
Micke78 2012-05-11 01:33 ! Citera #
Jag tycker absolut inte att det är sjukt gjort av dig att vilja skriva av dig härinne. Vi alla finns här för att hjälpa varanndra och stötta samt komma med små tips till varanndra som kan hjälpa oss att få vårt efter längtade körkort :) Jag tycker det är skitbra att man kan skriva med andra som sitter i samma situation. Håller tummarna för att du klarar teoriprovet, visste inte heller att man kunde göra det på helger. LYCKA TILL!!
killer 2012-05-11 02:12 ! Citera #
Micke78
Jag tycker absolut inte att det är sjukt gjort av dig att vilja skriva av dig härinne. Vi alla finns här för att hjälpa varanndra och stötta samt komma med små tips till varanndra som kan hjälpa oss att få vårt efter längtade körkort :) Jag tycker det är skitbra att man kan skriva med andra som sitter i samma situation. Håller tummarna för att du klarar teoriprovet, visste inte heller att man kunde göra det på helger. LYCKA TILL!!

Tack för dina stöttande ord min vän! Läs gärna föregående sidor på denna del av forumet så ser/förstår du hur svårt jag haft det och lång väg. Men aldrig har jag gett upp..
Micke78 2012-05-11 11:53 ! Citera #
Till Killer:
Jo jag har läst lite om hur du har haft det, och självklart kan man inte bara ge upp när man väl har börjat. Det vore onödigt och bortslängda pengar som inte har givit nått, det är bara att ta tjuren i hornen och ge sig sjutton på att man SKA klara båda delarna av provet. Jag personligen är mest rädd för teoriprovet, vet inte varför men det känns som den värsta biten. Kanske för att en tjej kompis som nyss klarade sitt körkort sa att handledarna där jag ska köra upp är jätte snälla och dom kunde se mellen fingrarna om man gjorde några små fel om man visste att man gjorde dom :)
Men jag hoppas att du verkligen glider igenom uppkörningen på lördag helt utan anmärkning!!
Lycka till min vän!!
killer 2012-05-11 12:05 ! Citera #
Micke ; Jag önskar dig all lycka!!

Dock så har jag redan klarat uppkörningen, det gjorde jag 13 April. Nu är det bara teorin kvar, vilket jag har imorgon.

Jag har på mig till 13 Juni att klara teoriprovet - så om jag klarar teorin imorgon så har jag körkortet. Fick 49 på mitt sista prov, brister på trafiksäkerhet och trafikregler.
Micke78 2012-05-11 12:11 ! Citera #
Just det, så var det ja..ber om ursäkt att jag blandade ihop dig med någon annan härinne :)
Fasiken vart surt att vara så nära att klara teorin men att inte bli godkännd. Du var bara 3 rätta svar från att ha fått körkortet utskrivet.. Men det är bra att du vet vad du hade fel på så att du kan plugga lite extra på just den kategorierna. Får man reda på vad det var man kuggade på?
killer 2012-05-11 12:51 ! Citera #
Micke : Absolut. Man får alltid ett utskrivet papper på alla fel. Jag är dock mest rädd för att jag inte riktigt har pluggat på dem senaste 2 veckorna - då jag hade mitt sista teoriprov. Men det handlar mycket om logik.. Och jag är verkligen trött och sliten på det här nu.. Jag vet att jag kan klara ! :(
micke78 2012-05-11 13:53 ! Citera #
Killer: Jag tror att man kan se både för och nackdelar med att man inte har pluggat för mycket innan teoriprovet eller uppkörningen. Fördelen är ju att det kan finnas en risk att man pluggar för mycket så att man glömer bort det man försöker lära sig. Och nackdelen är ju att man glömer bort det man tidigare har lärt sig. Så det gäller nog att hitta en balans gång, och det är ju helt personligt hur man vill lägga upp det. Men om du känner att du inte har pluggat tillräckligt så har kan du ju sitta ner nu under dagen eller senare under kvällen och läsa på. Samt om du hinner läsa lite imorgon innan du ska iväg. Jag tror att det mesta sitter nog kvar, det är som att lära sig cykla. Har man en gång lärt sig så sitter det kvar :lol:
killer 2012-05-11 14:02 ! Citera #
Micke : Rätt.

Saken är den att jag gjort teoriprovet 6 gånger redan, så jag känner igen dem flesta frågorna.

Lite mer koncentration bara så går det vägen :)
Micke78 2012-05-11 14:12 ! Citera #
Killer: Helt rätt inställning, du vet att du kan klara det, och jag övertygad av att du kommer klara det. Håll bara koncentrationen uppe hela testet ut och läsa frågorna noggrant så ska du se att det kommer gå lysande! :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
1
I dag 11:02
13
I dag 08:50
6
I går 22:34
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest