Start > Körkortsforum > Teoriprov nu på Onsdag, kör el…

Teoriprov nu på Onsdag, kör eller avboka?

Gulbil 2012-04-10 23:41 ! Citera #
Hej! Lycka till imorgon, det kommer nog gå bra.
Själv tid jag körkortet för inte så länge sedan:-)!
Hör av dig hur det har gått.
killer 2012-04-11 11:26 ! Citera #
Jag vill ta självmord.. Har kuggat teorin för 6;e gången, inga ord, inga känslor. Jag vill försvinna..

Uppkörning på fredag, inga förväntningar alls..
.... 2012-04-11 11:29 ! Citera #
Lycka till nu.
Tror du klarar det med tanke på hur mycket du har pluggat :)
killer 2012-04-11 11:34 ! Citera #
Driver du eller? Jag kuggade nyss för 6;e gången.. Vet inte ens om ja kommer klara uppkörningen på fredag..
.... 2012-04-11 11:36 ! Citera #
....
Lycka till nu.
Tror du klarar det med tanke på hur mycket du har pluggat :)

Oj jag var lite sen där, men lycka till med uppkörningen.
killer 2012-04-11 11:42 ! Citera #
Jag har kuggat 6;e gången, ska på uppkörning den 13;e och kolla vad du skriver - man känner typ att du driver med mig eller gör mig till åtlöje. Egentligen har du all rätt att göra det så jag blir pissed i onödan.. Min trafikskola som bara bryr sig om pengar kan dra åt helvete, jag själv kan dra åt helvete , visst ansvaret e på mig men de här e bara för mycket.. vet ingen som går in 7 gånger på ett teoriprov..
.... 2012-04-11 12:02 ! Citera #
Ok, tror du missförstår lite.
Mitt första inlägg här idag skickades 2 minuter efter ditt första här idag. Jag hade alltså börjat skriva på mitt inlägg innan du hade skickat ditt.
killer 2012-04-11 12:32 ! Citera #
Jag är såå enoormt arg på mig själv. Hur fan kan man vara så dum, efterbliven. Jag har döva polare som åker runt med bil, jag vet folk som kör bil utan körkort och dem blir aldrig stoppade. Hur rättvist är det att jag kämpar såhär och inte lyckas? Jag tror seriöst jag är född och lever med något fel. Jag ser mongos ta körkort, folk som nyligen anlänt till sverige och inte ens kan snacka svenska. Jag är trött.. riktigt trött.. jag kommer inte ens bli glad när ja tagit körkort längre.. för den eviga frågan kommer återstå, folk kommer fråga vilken teoriförsök klarade du på? ’’7;e, eller 8;e,, eller va de nu kan bli.. visst man kan ljuga till det .. men hell.. Hur kan man ens orka, försöka eller kämpa såhärlänge för ett körkort. Ja kommer inte ens bli glad när ja klarar det, ja har dedikerat allt men de funkar inte, no no no. Ja orkar inte.. ja vill inte göra muntligt ja är inte döv.. men.. faan ja blir galen.. rädslan av att ja inte klarar den nästa gång heller.. ja blir dum i huvudet när ja tänker på det..
Gäst 2012-04-11 13:45 ! Citera #
Killer, jag skulle vilja påstå att det till största del handlar om studieteknik för din del. Inte att du skulle vara dum eller ”efterbliven”.

Det låter som du testat på korvstoppningsmetoden, vilken uppenbarligen inte fungerat. Jag skulle råda dig att sätta dig ned med en teoribok och läsa varje sida, reflektera kring varför saker förklaras som de gör och skapa en grundförståelse till regler, lagstiftning, skyltar och de trafiksituationer som används i boken. Var inte rädd för att läsa de lagtexter som ligger till grund för teorin, de må vara lite stela och trista men även kortfattade och rätt så tydliga.

Du vet nu, efter dina flera misslyckade försök, var dina teoretiska brister ligger. Fokusera på dem så att du förstår dem och kan dem bättre än något annat. Gör några tester (inte för många på en gång) – här, hos STR eller en trafikskola – och lägg ned tid på att förstå de frågor du inte kan eller förstår. Fokusera inte på att lära dig rätt svar utan teorin bakom, då kommer du klara av frågor du inte stött på tidigare. Sätt dig gärna ned med någon som kan ställa frågor till dig om teorin i boken. Denne kanske ser avsnitt du själv missat när du läst.

Repetera sedan flera gånger. STR:s körkortsboken har ett bra förslag, i inledningen, på vilken teknik man kan använda sig av för att få ut det mesta ur boken.
killer 2012-04-11 14:36 ! Citera #
Prs ;

Tack för en utav dem bästa svaren jag fått på detta forum! Jag ska göra som du säger, ska enbart koncentrera mig på en smart studieteknik, papper penna, gå igenom allt.. Inte skjuta fram något utan börja direkt idag.. Självklart fortsätta med testerna också - Träna på mina brister.

Återkommer väl på fredag om hur det gick med uppkörningen.

Senaste foruminläggen

Rubrik
1
I dag 14:09
8
I går 20:00
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo