Start > Körkortsforum > Teoriprov nu på Onsdag, kör el…

Teoriprov nu på Onsdag, kör eller avboka?

killer 2012-04-09 01:55 ! Citera #
Hej!


Börjar bli ganska många trådar av mig. Osäker och nervös som jag är. Hursomhelst, skulle in på mitt 5;e teoriprov i mars men avbokade pga osäkerhet. Sköt fram det till 11 april, vilket är om 2 dagar - uppkörningen är 13;e. Känner mig fortfarande helt nervös, rädd & osäker. Vill skjuta fram det igen (men ändå inte, så kan man inte hålla på) Är extremt rädd att mitt pluggande inte räckt till, extremt rädd för att kugga igen.. Känner mig inte beredd vad jag än gör.. Om jag skjuter fram provet igen så lär jag få vänta rätt så länge.. Ska ringa min trafikskola på morgonen och se om det finns någon tid 1 vecka framåt eller något.


Å andra sidan så känner jag mig förberedd, om jag koncentrerar mig och tänker logiskt.. Då lär jag klara det ändå. Det är egentligen ingen raketforskning.. Men om ja bara kunde SLAPPNA AV!



Vore extremt bra om ni kunde ge mig vägledning..
.... 2012-04-09 02:28 ! Citera #
Själva teorin är ju inte så svårt. Klarar du testprov med god marginal så är teorin inga problem.
killer 2012-04-09 02:57 ! Citera #
Kör med STR;s egna testfrågor på en inloggning jag fått av min trafikskola. Har inte godkänt på alla faser, men har ändå gjort typ 80,90% av alla testfrågor typ. Känner igen alla frågorna och brukar alltid rätta & gå igenom efter att jag är klar. Är godkänt på fas A och ligger på 57-58 på fas B, 64 är godkänt. Och har gjort en hel del C övningar och ett par slutprov också.


Hursomhelst, ska jobba idag (måndag) men på tisdag vaknar jag tidigt vid 9 tiden och kör teori på varenda minut av hela dygnet för att sedan vakna ett par timmar tidigare på onsdagen och nöta lite till. Ska klämma in minst 2 stycken körningar emellan också.


Och när jag kör teorin så kör jag på mina brister, går igenom allt och gör 3-4 svåra faser och rättar dem.


Sen är det väl bara att be till gud?
killer 2012-04-09 03:00 ! Citera #
Man ska tro på sig själv, vara lugn och positiv - då går det bra. Vet många som har haft oddsen emot sig men ändå klarat. Allt handlar i slutändan om hur beredd man är när man väl är där inne i salen och börjar, hur man tänker osv.


Sen ska man inte glömma sömnen och kosten också.
Gäst 2012-04-09 03:18 ! Citera #
A tror i och för sig inte kosten påverkar resultatet särskilt mycket även om det kan vara bra att ha ätit så man är mätt :)
killer 2012-04-09 12:57 ! Citera #
Gäst ; Ganska orrelevant att ta upp just den punkten av hela min post, men tack ändå :)


En konstig sak är att jag har 2 dagar kvar till provet och har fortfarande inte fått något papper från brevlådan om avgifter. Väldigt märkligt.


Får se om ja kör eller avbokar det här..
Gäst 2012-04-09 16:21 ! Citera #
Om du bokade själv prov då borde du eller du har möjlighet att printa ut fakturan också direkt
killer 2012-04-10 14:13 ! Citera #
Har ringt transportstyrelsen idag och det var försent för att avboka. Nästa tid var i slutet av maj och det orkar jag inte med. Ska gå igenom de viktigaste och bara be till gud, tänka på alla tips och råd jag fått här och försöka klara teorin imorgon. Den är förövrigt 10;00


Man känner sig oförberedd hela tiden, de kan man inte ändra på. Visst, jag har kanske inte pluggat tillräckligt - men jag har en bra grund, har gjort teorin förut och känner igen frågorna. Har ökat med 10-15 poäng på testfrågorna, är mer erfaren och känner mig mindre nervös. Ska verkligen försöka slappna av, tänka logiskt, om en fråga tar längre tid än 3 minuter att svara på markerar jag och går vidare.


Får se..
req’ 2012-04-10 17:45 ! Citera #
Jag tror på dig! Kommer gå strålande imorgon ska du se 8-) Stay frosty soldier!
killer 2012-04-10 19:57 ! Citera #
Req’ ; Tack så mycket mannen! I skrivande stund pluggar jag stenhård teori, har öppnat upp alla faser på övningarna på STR. Ska göra 10-15 test till idag, ta en dusch sen sova vid 22 tiden.


Ska göra minst 4-5 sluttester. Självklart går jag igenom allt och rättar

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov