Medlemskap tillräckligt?
Hallå!
Är ett medlemskap här tillräckligt för att ro i land ett körkort eller skall man se det som komplement till böckerna?
Har teoriböcker men är runt 5 år gamla så vissa ändringar har gjorts.
Tror du bör ha en bok också, särskilt för de nya vägmärkena vad jag hört
Du bör ha en bok, eller prata med någon som är kunnig om de nya reglerna.
När jag gick en teorikurs på en skola hade vi böcker som var 3 år gamla. Då var det saker som hade ändrats från böckerna.
Som sagt, bra om du också har en bok, ju nyare desto bättre för mycket ändras genom åren.
Jag hade rekommenderat att du läser först en bok, sen går du in tex här och gör en massa prov
Läs först boken en gång och sedan börja göra teoritest här! Om du inte kan en fråga, kolla upp svaret i boken istället för att gissa.
Kör båda
Som många säger här så är det bra att varva den här sidan med, helst en uppdaterad, bok. Sedan kan du ju fråga din körskola om de har någon liknande test(borde finnas om skolan är medlem i STR). Om du även klarar de proven så kan du vara säker på att det räcker. Provet är ju till för att man ska bli en säker och bra förare, inte bara för att klara provet(vilket många verkar tro).
Trafikregler ändras ofta, nya frågor kommer upp (T.ex då ABS bromsar kom) osv.
Därav bör man läsa den senaste boken, då dom gamla inte ens innehåller saker som är aktuellt.
Hej
Det borde väl räcka tror jag, men som sagt så kan det vara bättre resultat om man kompletterar med boken.
Senaste foruminläggen
Rubrik