Måste bara lägga till.. Jag är själv 22 och har inte körkort, än. Jag tänker tillbaka på mig själv när jag var 18 och nu - och märker stor skillnad. När jag var i den åldern tänkte jag på ett sätt som skulle sätta mitt liv och mitt körkort i fara. Självklart är jag fortfarande ung och visst brinner jag och kämpar för körkortet, men inte samma som det var då.
Lustigt, jag fyller 22 i år och har likadana tankar som dig! Känner mig så otroligt mycket mognare (i körsättet) nu än när jag var 18 och övningskörde, jag verkligen tar in allt och har förstått att köra inte handlar om att imponera eller köra snabbt. Och det må jag säga, påverkar eennoormt! Jag är inte alls besviken på att jag inte har tagit körkortet tidigare, känns till och med bra. Jag tror jag hade tillhört gruppen ”olycksfågel” annars haha. Var väldigt impulsiv förut
Och till Evelina säger jag som många andra redan sagt: plugga nu! Jag började plugga i januari och jag har uppkörning nu i slutet av april. Men då har jag pluggat lite till och från sen jag var ca 17 år och jag har även övningskört till och från sen dess. Och nu när jag pluggar känns väldigt mycket igen. Känns inte som ett helt nytt ämne liksom. Så börja nu!