Start > Körkortsforum > När ska man börja plugga?

När ska man börja plugga?

Evelina! 2012-03-23 17:29 ! Citera #
Är det för tidigt att börja plugga 6 månader innan man är 18? :)
inspektörn 2012-03-23 19:02 ! Citera #
Börja plugga när du är 10!!!!!
Evelinaaa 2012-03-23 19:12 ! Citera #
Seriöst svar!
matte629 2012-03-23 20:43 ! Citera #
Beror på hur du presterar rent teoretiskt i normala fall, men personligen skulle jag vilja jämföra det med vilket fysikprov som helst (om du nu har t.ex. fysik). Räkna med 30 timmars studerande ungefär.

Så på svar på frågan; själv så pluggade jag faktiskt ganska hårt ett år innan (när jag var på semester och hade tråkigt). Det skadar absolut inte, för när jag studerar mer seriöst nu så är allt man läser om bekant, samtidigt som man säkerligen får denna glorifierade djupinlärningen. Men det går antagligen att plugga in samma grejer på en vecka, eller mindre.
inspektörn 2012-03-23 20:59 ! Citera #
Evelinaaa! Tro det eller ej, men det var ett seriöst förslag om än något överdrivet!
Ju tidigare man börjar lära sig om trafik och trafikregler desto bättre förberedd är man. Själv började jag lära mig trafik med Televinken på 60-talet!
killer 2012-03-23 21:06 ! Citera #
Evelina ; Det är perfekt att börja nu.. Du kan läsa om 10000 olika sätt att plugga på just på detta forum.

Om du har tur och kämpar får du körkortet någon månad efter du fyllt 18, who knows.


Måste bara lägga till.. Jag är själv 22 och har inte körkort, än. Jag tänker tillbaka på mig själv när jag var 18 och nu - och märker stor skillnad. När jag var i den åldern tänkte jag på ett sätt som skulle sätta mitt liv och mitt körkort i fara. Självklart är jag fortfarande ung och visst brinner jag och kämpar för körkortet, men inte samma som det var då.
killer 2012-03-23 21:10 ! Citera #