Start > Körkortsforum > Överklaga går faktiskt

Överklaga går faktiskt

Gäst 2009-05-18 19:26 ! Citera #
Tänkte bara tipsa alla er som kör upp att man faktiskt kan överklaga om man skulle få underkänt.
Hörde av min teorilärare att en kille fick underkänt för att han svängde vid en signalskylt där ljuset visade rött, men enligt lagen så får man svänga även om det lyser rött om korsningen är innan rödljuset.

Han överklagade och blev godkänd!
Detta gäller dock inte om man vet att man gjort fel.
Jokerstyle 2009-05-27 19:54 ! Citera #
Det är ett bra tips, men jag vågar gissa på att dom som blir felaktivt underkända är en svinnande liten del av eleverna. Jag är ändå lite sugen på att veta vart det är man överklagar, är det bilskolan eller vägverket? :)
Heulwen 2009-06-04 00:20 ! Citera #
Oftast blir man väl kuggad för reella fel men jag har också hört om personer som kuggat av ”felaktig” anledning. Kan vara bra att ha i bakhuvudet iaf, VV-människorna är faktiskt inte helt felfria de heller.
Qariella 2010-09-23 21:57 ! Citera #
Jag har blivit kuggad för att en bil körde om mig på insidan på motorvägen, trots att jag låg i rätt hastighet och skulle köra om en bil som var typ 10 meter framför mig

Senaste foruminläggen

Rubrik
11
I dag 17:36
5
I dag 14:05
8
I dag 04:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo