Start > Körkortsforum > Lättöl

Lättöl

Folköl 2018-08-10 18:57 ! Citera #
5-6 sticken funkar fint
Gäst 2018-08-10 22:02 ! Citera #
Folköl 2018-08-10
5-6 sticken funkar fint
Inte för alla, för dig kanske det gör det vissa dagar, medans för andra så kan det ge tydliga utslag om man får blåsa.
Så skriv inte om saker som inte stämmer. Ska man dricka alkohol, så ge fan i bilen. Hur svårt ska det vara!!
Polisen 2018-08-11 13:30 ! Citera #
Gäst 2018-08-10
Inte för alla, för dig kanske det gör det vissa dagar, medans för andra så kan det ge tydliga utslag om man får blåsa.
Så skriv inte om saker som inte stämmer. Ska man dricka alkohol, så ge fan i bilen. Hur svårt ska det vara!!
Detta är ett mycket bra inlägg!
Om man blir stoppad för att blåsa så kan det ge utslag efter bara 1-2 folköl (3,5%)
Det hela beror lite på vad man har ätit och hur gott man har sovit o.s.v...

Jag tycker att om man ska dricka öl, oavsett hur stark den är, så ska man låta bilen stå!
Efter bara en burk öl så börjar hjärnan trubbas av något, och det i sin följd kan få väldigt allvarliga konsekvenser i våran trafik. Då är det bättre att få skjuts av en kompis som inte har druckit eller ta buss/taxi eller en uppfriskande promenad.
Men kör aldrig bil med någon alkohol i kroppen!
Alkohol 2019-07-09 20:58 ! Citera #
:x gå in på www.alkoholförbränning.se räkna ut jätte simpelt åt dig. Klart och tydligt
Gäst 2019-07-09 21:25 ! Citera #
Ge fan i bilen.....

0 tollerans.....bäst i alla test.

Alkisvarning då man okkejar alkohol och bil.......en går bra ute ur kroppen på ett oar timmar snacket...äh, skitsnack....

Skaffa chaffis eller åk kommunalt.....

ge fan i bilen dan efter en blöt kväll....

Man har fått pissigt m sömn..man sover jävligr dåligt.....reaktionsförmågan därefter även om man har 0 promille.

Låt boöilfan stå dan efter, hur svårt kan det vara.


Krasst finns det för många ute på vägarna som är påverkade av alkohol och droger.....och olyckor därefter.

De som drabbats i en olycka kommer inte hem till sina familjer......
Kunskap > ignorans 2019-07-24 19:26 ! Citera #
Gäst 2019-07-09
Ge fan i bilen.....

0 tollerans.....bäst i alla test.

Alkisvarning då man okkejar alkohol och bil.......en går bra ute ur kroppen på ett oar timmar snacket...äh, skitsnack....

Skaffa chaffis eller åk kommunalt.....

ge fan i bilen dan efter en blöt kväll....

Man har fått pissigt m sömn..man sover jävligr dåligt.....reaktionsförmågan därefter även om man har 0 promille.

Låt boöilfan stå dan efter, hur svårt kan det vara.


Krasst finns det för många ute på vägarna som är påverkade av alkohol och droger.....och olyckor därefter.

De som drabbats i en olycka kommer inte hem till sina familjer......
Du vet inte vad du snackar om. Forskning visar faktiskt att folk kör bil bättre och mer fokuserat efter t ex en st starköl, finns ingen anledning alls till att oroa sig över att köra bil efter en lättöl med andra ord. Det är en sådan extrem liten mängd alkohol att den i det hela förmodligen är irrelevant, och om den är relevant så kan den många gånger till och med vara positiv. Samma med en liten mängd alkohol i kroppen gäller även saker så som benzodiazepiner och morfinliknande preparat i små doser. Man kan alltså få BÄTTRE bilkörning av lugnande/sedatiba substanser i mindre mängder.

I Sverige har man en väldigt skitnödig och överdriven syn på alkohol och berusningsmedel. Går att jämföra med vissa länder t ex Storbritannien där det är helt lagligt att köra salongsberusad(flera st starköl) och där det ändå funkar väldigt bra. I Sverige skiter folk på sig bara av tanken att köra bil efter en lättöl!! Det är skrattretande hur skitnödiga och ignoranta människor är i Sverige.

Så för att sammanfatta mitt svar: Klart att man kan ta en lättöl och köra bil utan problem efteråt, det är rena tramset att tro annat. Det är fullt lagligt och ofarligt; forskningen tyder som sagt på att man kör bil ännu bättre med en liten mängd alkohol i blodet. Finns alltså INGEN ANLEDNING till att oroa sig och säga tvärt nej till att köra bil ens efter en lättöl. Drick eran lättöl/folköl och kör bil med gott samvete!
Gäst 2019-08-05 07:57 ! Citera #
Alkohol och bilkörning hör inte ihop. Jag dricker öl för att det är gott, inte för att det finns alkohol i så därför dricker jag endast alkoholfri öl. Inte 0.5 volymprocent som vissa så kallade ”alkoholfria” öl har utan riktig alkoholfri öl som innehåller 0 volymprocent alkohol.
Henk 2019-10-16 00:00 ! Citera #
Ytterst individuellt hur mycket man kan dricka och fortfarande köra lagligt.
Faktorer som kön, ålder, vikt, längd, muskel-/fettmassa och over all alkoholtolerans som man har (ofta ärvd). Till det kommer också mer relativa saker som hur mycket mat du fått i dig under dagen eller hur mycket vätska eller bara dagsläget för dig helt enkelt.

Det finns personer som efter en folköl definitivt är över 0.2 promille och samtidigt finns det folk som kan hälla i sig flera starköl utan att ens närma sig.

En dag kan jag dricka en 33cl mellanöl på 4,2% och känna mig dissig.... en annan dag kan jag dricka en hel 75cl-flaska vin på 12% och inte bli dissig för fem öre. Vad dessa sakerna innebär i promille vet jag ej då jag inte haft någon promillemätare vid de tidpunkterna.... kanske varierar också...
Så om man ska vara på den säkra sidan ska man avstå helt från allt som inte heter alkoholfritt, även om man förut druckit flera starköl utan att ha nått 0.2 promille..... denna gång kanske det räckte med en folkis för att nå över.

Jag har blåst i mätare en gång när jag var hos en bekant. Jag hade 0.5 promille.... jag var i ett tillstånd där jag absolut inte ens hade kunnat tänka mig sätta mig bakom ratten... kan tänka mig att 0.2 promille inte är hur långt ifrån det som helst....
skrämmande dock att 0.5 promille är gränsen i många länder.....
Henk 2019-10-16 00:09 ! Citera #
Gäst 2019-08-05
Alkohol och bilkörning hör inte ihop. Jag dricker öl för att det är gott, inte för att det finns alkohol i så därför dricker jag endast alkoholfri öl. Inte 0.5 volymprocent som vissa så kallade ”alkoholfria” öl har utan riktig alkoholfri öl som innehåller 0 volymprocent alkohol.
0.5% avser inte att ölen nödvändigtvis innehåller 0.5% utan avser snarare att det eventuellt kan finnas upp till 0.5%. Det är mest som en säkerhetsåtgärd så att ingen ska kunna säga nått.
Upp till 0.5 så klassas det som alkoholfritt enligt lagen, men oftast så är det inte några 0.5% i ölen det står 0.5 på. Det är vad jag fått höra från bryggerierna.
Rolle 2019-10-16 00:13 ! Citera #
Gäst 2019-07-09
Ge fan i bilen.....

0 tollerans.....bäst i alla test.

Alkisvarning då man okkejar alkohol och bil.......en går bra ute ur kroppen på ett oar timmar snacket...äh, skitsnack....

Skaffa chaffis eller åk kommunalt.....

ge fan i bilen dan efter en blöt kväll....

Man har fått pissigt m sömn..man sover jävligr dåligt.....reaktionsförmågan därefter även om man har 0 promille.

Låt boöilfan stå dan efter, hur svårt kan det vara.


Krasst finns det för många ute på vägarna som är påverkade av alkohol och droger.....och olyckor därefter.

De som drabbats i en olycka kommer inte hem till sina familjer......
Det finns alkohol i de flesta vardagliga produkter vi intar. Mjölk är ett exempel.
Så med andra ord så får ingen någonsin köra bil.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
26
I dag 13:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo