Start > Körkortsforum > Alla som ska göra teoriprovet …

Alla som ska göra teoriprovet och uppkörningen snart

Sephrenia89 2012-03-14 15:56 ! Citera #
Vill även säga till er alla att jag tog alla 50 min på mig, jag hade fyllt i på 33 min, bläddrade tillbaka, gick igenom allt en gång till och sen när det var 2 min kvar så avslutade jag, tog det as lungt, jag har tidigare haft problem på övningarna eftersom jag stressar..

Mitt i allt när jag började tvivla på något så sträckte jag på mig, kollade upp i taket, andades och funderade på något som inte alls var relevant för provet och sen tog jag tag i frågan igen, den avslappningen gjorde nog att jag kunde fixa detta på första försöket.

50% av alla dem som gick redan efter 30 min kuggade, så jag tror att en avslappnad attityd kan rädda många små nervösa människor där ute :)
Josefine 2012-03-15 18:43 ! Citera #
Jag klarade teorin i förrgår!!! :) Är såå stolt över mig själv, trots att jag fick preciiis 52 poäng som är gränsen för godkänt! Jag gjorde teoriprovet för andra gången så det känns skönt. Trodde det skulle ta mig ca 3-4 ggr ändå. Har hela tiden känt mig mer osäker på teorin än själva uppkörningen...I morgon kör jag upp, också andra gången (i Sollentuna)! Wish me luck!! :lol:

Som tips till er som ska skriva teorin skulle jag säga tvärt emot föregående talare. Jag tror att det är bättre att lita på magkänslan när man svarar på frågorna (förutsatt att man kan det man ska kunna) och INTE går tillbaka och rättar eller läser igenom frågorna igen. Man kan bli supernervös och ändra svaren till fel svar bara för att man är nervös...inte bra. Bättre att lita på första känslan. Oftast i alla fall! Ibland kan det ju såklart vara bra att se till att man läst frågan ordentligt så man inte slarvar!!

LYCKA TILL!!
Queen 2012-04-14 19:34 ! Citera #
Vad tror ni?
Jag övningskör privat... Tror ni att det kommer hjälpa att hyra en likadan bil dem kommer använda på uppkörningen? Funderar verkligen på att göra det, då jag övningskör i en toyota aygo (liten) och när jag fick pröva min systers bil som är en lite större bil jag blev heeelt till mig. Jag blev alldeles för fokuserad på hur annorlunda det kändes att köra bilen och hur annorlunda allt såg ut. What do you think? Och hur har ni andra som kört upp privat gjort och hur kändes det att köra upp i en annan bil?

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov