Start > Körkortsforum > Alla som ska göra teoriprovet …

Alla som ska göra teoriprovet och uppkörningen snart

Gäst 2012-03-04 18:39 ! Citera #
Ville bara att vi som ska göra de två proven ska kunna dela våra tankar här och lära från varandra :)
Josefine 2012-03-08 18:07 ! Citera #
Bra idé!
Gäst 2012-03-09 03:00 ! Citera #
Har teoriprov nästa måndag. är fruktansvärt nervös för har knappt läst hälften av all teori. tar det lång tid att plugga in? jag har bränt typ 20 000 på körlektioner för har ingen möjlighet att köra hemma så känns inte så skoj att misslyckas på uppkörningen pga det
Gäst 2012-03-09 09:35 ! Citera #
julia92
har teoriprov nästa måndag. är fruktansvärt nervös för har knappt läst hälften av all teori. tar det lång tid att plugga in? jag har bränt typ 20 000 på körlektioner för har ingen möjlighet att köra hemma så känns inte så skoj att misslyckas på uppkörningen pga det


Varför har du bokat tid för kunskapsprov om du inte har läst klart teorin? Det är ju meningen att du ska göra provet när du känner att du verkligen kan den ordentligt... :lol:
killer 2012-03-10 20:59 ! Citera #
Ska skriva teoriprovet nu den 20;e Mars. Pluggar för fullt i boken, antecknar och övar på datorn.

Ska in 5;e gången nu, har inte världens bästa självförtroende.. Var ungefär 1 månad sedan jag satt i en bil, ska övningsköra privat 4-5 timmar den här veckan för att få tillbaka självförtroendet. Jag har kuggat på båda proven 4;a gånger.. Ska isolera mig i huset f.r.o.m nu på Måndag, klistra mig i plugg - så får vi se om det går vägen denna gång. Mina fördelar är väl - antar jag, att jag har gjort provet ett antal gånger och att jag känner igen frågorna. Sen så är mitt bästa resultat 48, inget värdelöst resultat men jag brister på trafikregler. Pluggar på mina brister varefall.. Jag orkar inte ens skriva, klaga eller uttrycka mig längre. Det är bara att ta tag i det och klara det. Återkommer varefall senare. Gäller att vara lugn på provet, vara systematisk och tänka logiskt, det handlar inte alltid om att man inte kan svaret. Jag skrattar oftast när jag kollar på mitt resultat.


Anyways, jag återkommer senare. inspektörn, du får gärna skriva och stötta mig en gnutta :) Jag kommer starta en ny tråd om 1-2 dagar antar jag, du får gärna ha koll på den på just kategorin ’’Teoriprovet’’. Gillar dina svar inspektörn och du är erfaren.
inspektörn 2012-03-10 22:17 ! Citera #
Killer!
Du är helt klart på rätt spår!
Tänk positivt och tänk på att läsa frågan ordentligt så du vet VAD dom frågar efter, inte vad du TROR dom frågar efter!
Fastna inte på en fråga utan markera den och gå vidare. Då får du mer tid över och slipper stressa!
Sedan, oavsett om du klarat provet eller ej, titta på återkopplingen så du vet vad du har gjort fel!
Efter du har klarat provet, fortsätt plugga teori!
Var skall du göra proven förresten? *nyfiken*
killer 2012-03-12 03:16 ! Citera #
Inspektörn : Jag ska verkligen ta till mig av det du säger. Jag ska göra båda proven i Stockholm, uppkörningen gör jag i Södertälje.
Nu väntar 1 vecka med mycket plugg, både teoretiskt och praktiskt. Ska ta mig till trafikskolan varje morgon ända fram till teoriprovet och plugga teori, för att sedan fortsätta plugga hemma givetvis. Ska övningsköra i trafikskolan 2-3 gånger, samt privat 2-3 gånger också innan uppkörningen då jag tränar på mina brister som avsökning, uppmärksamhet och trafikregler. Funderade ett tag på att skjuta fram provet men, det är så långa väntetider - och jag har press på mig att ha körkort till sommaren.


Behöver också träna lite på att slappna av, komma in i ’’positivt tänkande’’ som du nämnde och en del andra saker, innan provet/proven.

Följ gärna mig och mina trådar, dina svar uppskattas alltid. Jag är bara på Teori och uppkörnings kategorierna :)
killer 2012-03-13 15:46 ! Citera #
Avbokade mitt prov och sköt fram det drygt 2 veckor. Känns onödigt att göra ännu ett ’’prov’’ bara för att, det kändes inte bra.

Har kommit fram till en del fiffiga trix att plugga på, smarta sätt som verkligen fungerar för mig - som jag inte gjorde förut. I skrivande stund är jag i trafikskolan, har gjort ungefär 3-4 tester och börjar få höga resultat - lyste för första gången grönt efter ett avklarat prov. Efter jag är klar med en dataövning så börjar jag direkt rätta och slår upp i teoriboken och lär mig så det fastnar - på de sättet slipper jag läsa hela boken och istället läser jag på mina brister. Bad förövrigt min trafiklärare att radera alla mina gamla resultat på dataövningarna, och för första gången har jag faktiskt fått godkänt på Fas A.


Sen så vill jag nog bara säga att att få godkänt på dataövningarna höjer ju oddsen något enormt för att klara det riktiga provet - men jag tror ändå inte att det finns någon ’’garanterad’’ metod.
Gäst 2012-03-13 20:39 ! Citera #
Jag har precis börjat plugga inför teoriprovet och känner mig jätte nervös!!
Är mest rädd för att kugga mig och sedan se andras reaktioner, då alla mina vänner klarat det på första försöket.
Så nu ska jag göra allt för att jag ska klara det, för min egen skull!
Sephrenia89 2012-03-14 15:48 ! Citera #
Jag gjorde teoriprovet idag, klarade mig med 55 rätt.
Jag har pluggat då och då, råpluggat denna vecka men insåg efter provet att du skulle kunna lätt klara detta på två veckor med att läsa boken 5 gånger grundligt och sen köra TEO trafikskole ”spelet” (som du kan ladda ned från webhallen alt. cdon.com) ungefär bara 1-2 gånger.

Att det är toksvårt är myt, jag hade dock dålig koll på hur man säkrar last i vissa situationer och sen vare någon trafik situation jag misstolkade på bilden.

NU måste jag klara körningen och den tror jag att jag kuggar på, jag lär säkert få en backning på något konstigt ställe och kommer lite för långt ut med ändan i körfältet sen är jag passé..

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov