Start > Körkortsforum > 20 tips inför uppkörningen

20 tips inför uppkörningen

Gäst 2015-11-21 00:50 ! Citera #
Gäst 2015-11-19
En sak jag gjorde som inte kanske alla tänker på är att nu när det vinter så brukar man ha mkt kläder på dig ta av din jacka tex så rör du dig bättre. Och ta ner tempen på fläkten innan u kör, ju mer stressar man blir desto varmare blir man och ju mer fel blir det.
Haha, ja, det smart att tänka på.

Personligen tar jag nästan alltid av mig jackan när jag kör. Känner att man får bättre tag på ratten oxå och kan svänga bättre/lättare.
Gäst 2015-11-21 23:22 ! Citera #
Jag rekommenderar att klä sig bekvämt, så att inget typ kliar, skaver eller stör. Ha bra skor så att du känner pedalerna bra.
afro 2016-10-17 20:36 ! Citera #
Jag fick körkort idag. jag klarade inte teor på första försökte på grund av jag överskattade mig jätte mycket. så snälla gör inte det annars kommer ni eller du tror att du kan sen gör massa fel
Gäst 2017-02-25 21:37 ! Citera #
Känns förjävligt att inspektörerna ska få ge körkort, då dem enbart sett en körning av nervositet. och inte körläraren istället ska få ge kortet istället. Tycker verkligen att körläraren borde få ge körkort då dem kan både svaga o starka sidor i körningen och kunna påpeka det, o se ändringar o förbättringar under tidens gång. Det är fruktansvärt att inspektörerna ska få ge körkort. Sämsta lagen någonsin. känns förjävligt att det är på de viset. en körlärare har mycket större chans o få säkra förare ute på vägarna än vad inspektörer har. körlärarna går igenom alla moment steg vis, där det ger en väldigt säker förare i efterhand.. det var en tanke en väldigt bra tanke. vissa klarar inte av pressen under en uppkörning, andra klarar den som har haft tur.. Finns även dem som kör i små städer för att få kortet.. jag förstår inte riktigt hur dem tänkt.. Det är så orättvist.. Framförallt hur inspektörer bedömer. En körlärare bedömer i stort sett väldigt lika. Och får mycket tid o se allt under fler tillfällen än en gång som är på 30-40 minuter nervositet. Då man knappt ibland kan visa hur duktig man igentligen är.. könns väldigt tråkigt.. har lagt ut mycket pengar på körkort. Och ändå inte har kortet för att jag inte klarar pressen.. Känns så fruktansvärt hemskt..
Gäst 2017-02-25 21:52 ! Citera #
Gäst 2017-02-25
Känns förjävligt att inspektörerna ska få ge körkort, då dem enbart sett en körning av nervositet. och inte körläraren istället ska få ge kortet istället. Tycker verkligen att körläraren borde få ge körkort då dem kan både svaga o starka sidor i körningen och kunna påpeka det, o se ändringar o förbättringar under tidens gång. Det är fruktansvärt att inspektörerna ska få ge körkort. Sämsta lagen någonsin. känns förjävligt att det är på de viset. en körlärare har mycket större chans o få säkra förare ute på vägarna än vad inspektörer har. körlärarna går igenom alla moment steg vis, där det ger en väldigt säker förare i efterhand.. det var en tanke en väldigt bra tanke. vissa klarar inte av pressen under en uppkörning, andra klarar den som har haft tur.. Finns även dem som kör i små städer för att få kortet.. jag förstår inte riktigt hur dem tänkt.. Det är så orättvist.. Framförallt hur inspektörer bedömer. En körlärare bedömer i stort sett väldigt lika. Och får mycket tid o se allt under fler tillfällen än en gång som är på 30-40 minuter nervositet. Då man knappt ibland kan visa hur duktig man igentligen är.. könns väldigt tråkigt.. har lagt ut mycket pengar på körkort. Och ändå inte har kortet för att jag inte klarar pressen.. Känns så fruktansvärt hemskt..
Sluta klaga och erkänn istället att du inte är redo för att få körkort!
En körlärares uppgift är att göra sin elev redo för en uppkörning, om sedan eleven kuggar sin uppkörning oavsett på vad, så är man inte redo att ha körkort...Thats it!

Om man inte klarar pressen så ska man köra mera, meningen med en uppkörning är att en inspektör ska se just hur en person klarar av att köra.. Och klarar man inte att köra i fjuttiga 25 minuter med en inspektör bredvid sig, så är man inte redo...
Gäst 2017-03-01 23:04 ! Citera #
Läs en gång till så förstår du innebördet.. Och jag förstår även din tanke. Och jo jag är redo. Men vissa får panik så fort det är något prov, man får hjärnsläpp.. Ta o läs på lite så förstår du vad jag också pratar om.. det här är inget riktat mot inspektörer. :)
Gäst 2017-05-31 20:23 ! Citera #
Håller med dig!!! Helt rätt faaan
Uppkörning snart 2017-06-06 14:29 ! Citera #
Hej! Jag har uppkörning imorgon och jag undrar om det är bra att köra innan? Min handledare sa att det kan göra mig lite trött innan provet och att det kunde försämra min koncentration, vad tycker ni?
Gäst 2017-06-06 16:19 ! Citera #
Uppkörning snart 2017-06-06
Hej! Jag har uppkörning imorgon och jag undrar om det är bra att köra innan? Min handledare sa att det kan göra mig lite trött innan provet och att det kunde försämra min koncentration, vad tycker ni?
Det är bara nått som du själv kan ta ställning till, om du skulle orka med att köra precis innan så tycker jag att du ska göra det. Jag gjorde det när jag hade min uppkörning, och jag tycker att det var ett bra val då jag fick känna på hur just trafikflödet var just den dagen... Men som sagt, det är bara nått som du själv kan avgöra, lyssna på dig själv, inte vad andra säger vad du ska eller inte ska göra!

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor