Start > Körkortsforum > Hur lång är en uppkörning

Hur lång är en uppkörning

Gäst 2012-02-21 09:15 ! Citera #
Hur lång tid brukar en uppkörning pågå?
inspektörn 2012-02-21 10:06 ! Citera #
Inspektörerna har 45 minuter på sig från det dom träffar den ene aspiranten tills dom skall träffa nästa.
Körningen skall uppgå till minst 25 minuter om inget oförutsett händer!
lalii 2012-02-21 10:24 ! Citera #
Jag fick köra ff nästan i en timme. faaaacking idioter!
inspektörn 2012-02-21 10:26 ! Citera #
Lalil!

hur gick uppkörningen då?
Gäst 2012-02-21 14:33 ! Citera #
inspektörn
Inspektörerna har 45 minuter på sig från det dom träffar den ene aspiranten tills dom skall träffa nästa.
Körningen skall uppgå till minst 25 minuter om inget oförutsett händer!


Tack för svaret! :)
Jag var helsäker på att det var i minst en timme eller nåt :P
Gäst 2012-02-21 15:34 ! Citera #
JJ19
inspektörn
Inspektörerna har 45 minuter på sig från det dom träffar den ene aspiranten tills dom skall träffa nästa.
Körningen skall uppgå till minst 25 minuter om inget oförutsett händer!


Tack för svaret! :)
Jag var helsäker på att det var i minst en timme eller nåt :P


korkortsportalen.se/jag-ska-ta-korkort/personbil/Forarprov/--PresentationUnder-provet/
lalii 2012-02-22 01:16 ! Citera #
inspektörn
lalil!

hur gick uppkörningen då?




Det gick skitbra! MEN han kuggade mig för att jag körde långt ut mot högra kant :( och långsamt eftersom det var snö och det var ganska halt men han tyckte att jag skulle gasa upp till maximalt :( snö på landsväg,. fan orättviiiiissst!!!! :( och han tyckte att min blick var nära bilen fastän jag hade blicken riktad hur långt som helst :( jävla fanskaaaaap inspektör. han hade nog bestämt för å kugga mig :(
inspektörn 2012-02-22 12:08 ! Citera #
I min värld så är det mest snö ut mot kanterna på vägen eftersom det dels plogas och då blir det snövallar eller så kör dom flesta bilarna en bit ifrån och då bildas hjulspår. Att då ligga nära kanten är ju direkt felaktigt! Du skall ju köra där du har bäst väglag! Får man möte och det blir trångt, då kan man flyttas sig lite mot kanten för att sedan gå tillbaka! Sunt förnuft!
Vad gäller blicken så tja, vad såg du? och framför allt vad gjorde du med den information du fick? om du ser ett hinder 100 meter längre fram men inte reagerar förrän det är 10 meter kvar, tja, då sall du inte ha körkort!
Jesper 2012-02-22 15:41 ! Citera #
Är det inte längre än så? Hur skulle en handledare någonsin kunna se om man är redo för trafiken på 25 minuter? Även 45 minuter känns väldigt kort.
inspektörn 2012-02-22 20:37 ! Citera #
Jesper, det räcker med 20 meter för att veta om det finns hopp eller inte, men EU kräver minst 25 minuters rulltid om inget oförutsett händer.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 11:30
8
I dag 11:04
7
I dag 10:36
7
I dag 10:01
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest