Start > Körkortsforum > Körskola

Körskola

inspektörn 2012-02-22 20:53 ! Citera #
Jenniea, jag vill inte vara otrevlig, men jag är realist! Dessutom har jag erfarenheter inom bilkörning som du troligtvis aldrig kommer att vara i närheten av. Jag säger inte det här för att vara kaxig och slå mig för bröstet och säg fy faan vad bra jag är, utan för att du skall förstå att du, och ingen annan, måste inse att bilkörning är ingen lätt sak, så lyssna på proffsen och lär!!!
Den som följer kompisars råd istället för ett proffs, kommer att få problem ute trafiken!
Om du inte klarar en uppkörning har du slängt ca en tusenlapp i sjön, missar du nästa så dubblas naturligtvis summan, men framförallt så hamnar du lätt i en ond spiral som du får svårt att bryta pga felinlärda beteenden. Du tror att du är nära körkort och beställer en tid till osv, många tusenlappar försvinner. För varje kuggning blir du bara bittrare och bittrare på systemet.
Du måste se till att du kan det som krävs för att ta körkort, för systemet ändrar inte på kraven pga din okunskap, och jag lovar dig, du har ingen aning om vad som krävs.
Börja på en trafikskola så att åtminstone grunderna sitter, så slipper du träna bort felinlärda beteenden senare!
Lycka till!
vano 2012-02-23 17:55 ! Citera #
Svår fråga... Körskolan säger oftast att du behöver lite fler körlektioner. Annars kan du ha antingen en bra eller dålig handledare som inte kan alla regler och så anses du vara bra i hans syn. ( Min pappa som jag övningkör med kan inte alla regler som jag får lära mig i trafikskolan. )
samueel 2012-03-18 13:28 ! Citera #
phys1c5
är körskola nödvändigt ifall man anses vara en bra förare av sin privatlärare ?
ifall ja; hur många körlektioner?


Jag har kört i 1½ år och min privatlärare säger att jag skulle klara uppkörningen galant. (han är dessutom utbildad körskolelärare, tog dock inte jobbet.) Men jag ska ändå ta ett startpaket på 6 teorikurser och 10 körlektioner på skola.
Gäst 2012-03-19 10:25 ! Citera #
Nää, väldigt olika. Vet en som har kört väldigt mycket han tog en dubbel lektion precis innan uppkörningen och han satte både teorin och körningen på första försöket

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest