Jenniea, jag vill inte vara otrevlig, men jag är realist! Dessutom har jag erfarenheter inom bilkörning som du troligtvis aldrig kommer att vara i närheten av. Jag säger inte det här för att vara kaxig och slå mig för bröstet och säg fy faan vad bra jag är, utan för att du skall förstå att du, och ingen annan, måste inse att bilkörning är ingen lätt sak, så lyssna på proffsen och lär!!!
Den som följer kompisars råd istället för ett proffs, kommer att få problem ute trafiken!
Om du inte klarar en uppkörning har du slängt ca en tusenlapp i sjön, missar du nästa så dubblas naturligtvis summan, men framförallt så hamnar du lätt i en ond spiral som du får svårt att bryta pga felinlärda beteenden. Du tror att du är nära körkort och beställer en tid till osv, många tusenlappar försvinner. För varje kuggning blir du bara bittrare och bittrare på systemet.
Du måste se till att du kan det som krävs för att ta körkort, för systemet ändrar inte på kraven pga din okunskap, och jag lovar dig, du har ingen aning om vad som krävs.
Börja på en trafikskola så att åtminstone grunderna sitter, så slipper du träna bort felinlärda beteenden senare!
Lycka till!