Start > Körkortsforum > Förberedelse inför halkbanan

Förberedelse inför halkbanan

Gäst 2012-02-22 21:33 ! Citera #
Ha koll på var gasen, bromsen och växeln sitter. Och lyssna på instruktionerna så ska det inte vara nåt problem enligt det jag läst och hört! :)
Seblos 2012-02-26 19:50 ! Citera #
Det låter som att du kan köra bil hyffsat iallafall så det är bara att åka dit, lyssna på lärarna och ha jäkligt kul!
Thudor 2012-04-04 10:57 ! Citera #
Greensea
Hej! Jag har bokat halkbanan på torsdag nästa vecka, och undrar om någon har några tips på vad man kan göra för att förbereda sig. Jag har övningskört privat i snart två år, så jag är ganska van vid att köra, har dock bara tagit tre lektioner på körskolan hittills. Min körskolelärare sa att vi skulle göra någon form av manövertest lektionen innan halkbanan, men han gav mig inget att öva på tills dess. Så, är det någon som har några tips? :D


Hej, jag gjorde halkbanan för ett litet tag sen, i Gillinge och var också orolig över om jag verkligen hade övat tilltäckligt. Det fick mig till och med att skjuta upp tiden som jag bokat.
Men för halkbanan krävdes verkligen inget mer än att kunna gasa upp och bromsa på en raksträcka. Oavsett om man tar automat- eller manuellkort så får man köra automat på halkan (min grupp fick inte ens välja manuella bilar på banan för att det skulle vara bättre flyt)
Gäst 2012-04-12 16:13 ! Citera #
Hej! Jag har inte gjort halkbanan men jag har hört från kompisar (som gjort det så klart) samma uppfattning som användarna på det här forumet har; Att det var riktigt roligt! Att det ’’svåraste/läskigaste’’ man måste göra är att tvärnita. Annars är det inget speciellt som man bör fundera på. Flera av mina kompisar har sagt att de inte skulle ha någonting emot att göra det igen eftersom det var så roligt så jag ser verkligen fram emot att göra det!
Coopah 2012-04-17 03:44 ! Citera #
Japp det var bara kul faktiskt. :)
Antilop_ 2012-04-20 23:31 ! Citera #
Gjorde halkbanan igår. Så jäkla kul!!! :lol: Körde verkligen fullt ös medvetslös. (Lika bra att testa). Förstår mig inte på folk som inte tar chansen att verkligen testa. Finns ju vissa som inte vågar gasa och ligger och ”mes-gasar i 30-40” när det skall vara 50. Bättre att känna på halkan på bana än ute på vägen!

När vi kom dit så blev vi dock instruerade om vad vi skulle göra av en instruktör som skrämde skiten ur en... Jösses var hon var skräckinjagande..Men sen när vår ”egen” halkinstruktör tog över så blev det väldigt kul.

Men det är svårare en vad man tror att köra i halt väglag. Helt klart en bra erfarenhet!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
1
I dag 13:31
1
I dag 11:46
5
I dag 06:09
94
I dag 05:55
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo