Tänk att det finns fler som känner som jag ! Är 37 år, och tog körkort förra året,, hade kämpigt(ångest oro rädsla) med övningskörning privat , på körskolan och för att inte tala om uppkörningarna (5st) men körkort var det jag önskade mest i hela världen
och tillslut fick jag det,,tordes inte köra på en gång ,, gick nog 2-3 dagar innan jag körde bil, å då va min sambo med,, åkte en liten ”lätt” tur,, å jag blev alldeles skakig,,det gick få upp för mej att nu har jag ansvar för vad som händer, att ta snabba beslut, att bedöma andras hastighet , att inte stoppa upp trafiken , ja allt liksom,, och det har fortsatt så,, vissa dagar går det hur bra dom helst, men oftast får jag ont i magen( ångest antar jag) men positivt tänk, å själv pepp, och mindfullness hjälper mej lite. Och jag antar att det bara är att öva på att utsätta sej för det man är rädd för, tills man själv fattar att det går bra. Tror lite att åldern spelar in, man är mer medveten om alla risker på ett annat sätt än tex. En 18 åring,, på gott och ont,,, bara att kämpa på, skam den dom ger sej