Start > Körkortsforum > Intensivkurs

Intensivkurs

TimpZ 2009-08-24 19:37 ! Citera #
Ta inte en intensivkurs på mindre än en månad om du aldrig kört förut! Inte bara för uppkörningensskull utan vi andra medtrafikanter också! Kunskapen sjunker inte in om du inte aktivt fortsätter plugga på det efteråt och du hinner inte utveckla någon känsla för själva körningen, muskelreflexer, innötning av t.ex. växling o.s.v.

Tänk på det som ett B-språksprov (eller vilket ämne du inte gillade i skolan som helst) som man pluggar inför kvällen innan. Man kommer inte ihåg nåt om man inte läser om det ganska snart efter provet igen.
Gäst 2009-09-25 13:47 ! Citera #
Är det inte vitsen med en intensivkurs att man ska kunna ta den som nybörjare? Så har jag fattat det.
kullen 2009-09-30 08:34 ! Citera #
alfie
Du KAN ju ta intensivkursen utan att ha kört något utan att ha kört något men detta är något som inte är rekommendera eftersom att du antagligen kommer behöva ta ännu fler lektioner efter detta. Och flera utav mina kompisar som gjort detta har oftast varit trötta på körningen efter detta och tagit ett break och nästan varit tillbaka på ruta 1 när dom väl satt sig.


Verkar väldigt konstigt att de gick intensivhurs utan att ha kört innan, klarade någon av dem provet sedan?
TesaHjul 2009-09-30 19:38 ! Citera #
Jag planerar att gå intensivkurs senare, men övningskör nu med min man som tidigare var yrkeschafför. Det vikgtiga tror jag är att personen som ska lära dig har mycket goda grundkunskaper själv och även är tillräckligt pedagogisk för att kunna lära andra det den själv redan har i ryggmärgen.

Jag och min man har väldigt många diskussioner om väldigt mycket men när han ska lära mig att köra håller han alltid på att jag ska förstå vad han menar och pratar därför på ”mitt språk” Det händer aldrig när vi tjafsar om annat, då pratar han rena grekiskan. :)

Att gå intensivkurs ger dock fördelen med att, så länge du kan ta till dig informationen och lära dig de färdigheter som gör att körningen blir rutin för kroppen så kan du ha ditt körkort både snabbare och billigare än att gå vi vanlig körskola. Det enda som då krävs är att du känner dig själv tillräckligt väl för att avgöra om du har inlärningsförmåga för det snabba tempot eller om du inte har det. Den enda som kan säga något om saken innan är du själv.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I dag 11:30
8
I dag 11:04
7
I dag 10:36
7
I dag 10:01
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor