Start > Körkortsforum > Intensivkurs

Intensivkurs

Elin 2009-05-07 23:17 ! Citera #
Hur mkt måste man ha övningskört för att klara en intensivkurs??
Gäst 2009-06-22 01:19 ! Citera #
För att boka in en intensivkurs måste du ofte köra en testlektion först
för att din lärare skall kunna bedömma var du ligger i utbildning, hur mycket du redan kan,
och se om du är klar för en intensivutbildning. Du ska nog vara ganska bekväm vid ratten men inte vara helt redo för att köra upp än. Kan vara bra att ta en intensivkurs om du inte har tagit körlektioner tidigare men tror att du nästan är mogen för en uppkörning. Det är viktigt att du kan grunderna och hantera bilen ordentligt först.

Lycka till!
patohls 2009-06-26 19:11 ! Citera #
En idé kan ju vara att ta ett par lektioner innan intensvikursen. Då är man förhoppningsvis inte så långt borta från körkortet när man börjar kursen.
oelje 2009-06-29 11:05 ! Citera #
Elin
Hur mkt måste man ha övningskört för att klara en intensivkurs??

när jag gick intensivkurs (för bara en vecka sedan) var det folk som aldrig hade kört innan när dom började där, så det finns ingen gräns. vill man ta körkort så vill man. ;)
Marshmallow 2009-07-04 13:04 ! Citera #
Jag gick intensivkurs i Norberg och hade aldrig kört bil förr så det kanske är olika på olika trafikskolor :P
Gäst 2009-07-07 19:14 ! Citera #
Du KAN ju ta intensivkursen utan att ha kört något utan att ha kört något men detta är något som inte är rekommendera eftersom att du antagligen kommer behöva ta ännu fler lektioner efter detta. Och flera utav mina kompisar som gjort detta har oftast varit trötta på körningen efter detta och tagit ett break och nästan varit tillbaka på ruta 1 när dom väl satt sig.
Fisken 2009-07-08 12:14 ! Citera #
Hej!
Jag skulle föredra att göra den lite senare, eftersom det är lätt för lärarna på trafikskolan att ödsla mycket tid på saker som inte är så svåra. Målet med en intensivkurs är att få körkortet så snabbt som möjligt. Det är samma sak som om du skulle köra väldigt mycket hemma varje dag samt att plugga mycket teori. Pluset med att köra hemma är att dina föräldrar oftast är rakare mot dig och vill ta dig snabbare framåt, när en lärare från trafikskolan inte har något emot att träna parkering till perfektion även fast du redan är godkänd på området.
Det här är mina egna erfarenheter och jag menar inte alls att det alltid är så, men en intensivkurs kostar mycket pengar som kan tjänas in hemma!
Gäst 2009-07-16 17:30 ! Citera #
Kör intensivt innan uppkörning, cirka 10 lektioner beroende på hur du kör i dagsläget. Plugga INTE teori i trafikskola, det e mitt råd eftersom det är onödigt.
malbel 2009-07-16 19:36 ! Citera #
Finns körskolor som kräver att man kommit till moment 8
Gäst 2009-08-07 21:54 ! Citera #
Fisken
Hej!
Jag skulle föredra att göra den lite senare, eftersom det är lätt för lärarna på trafikskolan att ödsla mycket tid på saker som inte är så svåra. Målet med en intensivkurs är att få körkortet så snabbt som möjligt. Det är samma sak som om du skulle köra väldigt mycket hemma varje dag samt att plugga mycket teori. Pluset med att köra hemma är att dina föräldrar oftast är rakare mot dig och vill ta dig snabbare framåt, när en lärare från trafikskolan inte har något emot att träna parkering till perfektion även fast du redan är godkänd på området.
Det här är mina egna erfarenheter och jag menar inte alls att det alltid är så, men en intensivkurs kostar mycket pengar som kan tjänas in hemma!

:D det negativa med att köra hemma är ju att dina föräldrar INTE vet hur dem ska kunna ta dig framåt fortare,dem kan inte grunderna i tex parkering och det är oftast i grunderna många elever brister,tyvärr och det är det som tar lång tid att reparera.Man lär sig grunder på trafikskolan och MÄNGDtränar hemma.De är målet!

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
5
I dag 19:44
1
I dag 14:05
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo