Hej!
Jag skulle föredra att göra den lite senare, eftersom det är lätt för lärarna på trafikskolan att ödsla mycket tid på saker som inte är så svåra. Målet med en intensivkurs är att få körkortet så snabbt som möjligt. Det är samma sak som om du skulle köra väldigt mycket hemma varje dag samt att plugga mycket teori. Pluset med att köra hemma är att dina föräldrar oftast är rakare mot dig och vill ta dig snabbare framåt, när en lärare från trafikskolan inte har något emot att träna parkering till perfektion även fast du redan är godkänd på området.
Det här är mina egna erfarenheter och jag menar inte alls att det alltid är så, men en intensivkurs kostar mycket pengar som kan tjänas in hemma!

det negativa med att köra hemma är ju att dina föräldrar INTE vet hur dem ska kunna ta dig framåt fortare,dem kan inte grunderna i tex parkering och det är oftast i grunderna många elever brister,tyvärr och det är det som tar lång tid att reparera.Man lär sig grunder på trafikskolan och MÄNGDtränar hemma.De är målet!