Start > Körkortsforum > Slags frågor på teo-provet

Slags frågor på teo-provet

Gäst 2012-01-24 15:46 ! Citera #
Håller på att öva till kunskapsprovet och har förberett mig genom att plugga olika slags prov, teoriprogram och självklart boken. Men tänkte om man kunde få svar på vad för frågor ungefär som kommer på provet?

Tex
Frågor där det kräver kunskap om statistik: hur många % skadas i trafiken m.m.
Sannolikhets frågor:

Svår fråga men mest ute efter vilka ungefärliga ramar frågorna ställs i?

Tack på förhand!
teoriprov 2012-01-24 16:32 ! Citera #
Hej

Jag gjorde nyligen teoriprovet och en fråga var hur många som skadas svårt (eller om det bara var skadas) i trafiken.. så det är ungefär samma ”format” här som på teoriprovet.
Det är även samma kategorier på frågorna som står här

Frågorna här är lite svårare än de på provet, jag fick ca 72-75% rät här, medans jag på provet fick 60/65 så det är enklare frågor, däremot så tycker jag personligen att de formulerar frågorna konstigare där
så man bör inte skynda sig fastän det är tid på provet, då det är olika bedömningar i situationer man måste göra.

Däremot så kanske jag bara hade tur med frågorna - men iallafall.
Om du klarar frågorna någorlunda bra här så är det inga problem på teoriprovet då frågorna är i princip lika (med undantag självklart).
Gäst 2012-01-24 22:38 ! Citera #
Jaha okey du förstår jag! Får koka ihop lite från allt då och hoppas på det bästa :) tack för upplysningen och grattis till resultatet :D
KodeAron 2012-02-16 19:24 ! Citera #
Är det många frågor på Kunskapsprovet där man ska räkna ut saker, t.ex bromssträckan, och är alternativen i så fall långt ifrån varandra eller måste man räkna ut väldigt exakt?

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo