Start > Körkortsforum > Bästa bil för övningskörning?

Bästa bil för övningskörning?

Gäst 2016-05-27 09:06 ! Citera #
Gäst 2016-05-27
Har man tillgång till en volvo v40 så rekommenderar jag den! vet iofs inte vad som används mest i landet, men när jag körde upp i Göteborg fanns det bara massa v40 utanför på trafikverkets uppkörningsparkering!
Så enligt dig så är det alltså bra att ha en likadan bil som den som man ska köra upp i..
Kan man köra bil när man ska köra upp så hänger det inte ett skit på bilen, utan på föraren!
När ska folk släppa den myten och bara gnälla över vilken bil man fick köra..
Kan man köra så kan man klara av alla slags bilar,
Gäst 2016-05-28 00:12 ! Citera #
Gäst 2016-05-27
Så enligt dig så är det alltså bra att ha en likadan bil som den som man ska köra upp i..
Kan man köra bil när man ska köra upp så hänger det inte ett skit på bilen, utan på föraren!
När ska folk släppa den myten och bara gnälla över vilken bil man fick köra..
Kan man köra så kan man klara av alla slags bilar,
Ingen myt att en koppling är olika för alla bilar. Alla bilar jag kört (och den jag äger själv) har en helt annan kopplingskänsla.
Sedan är gasresponsen olika, växellåda, ratt och jag kan förlänga denna lista i åratal...
Gäst 2016-05-28 16:44 ! Citera #
Gäst 2016-05-28
Ingen myt att en koppling är olika för alla bilar. Alla bilar jag kört (och den jag äger själv) har en helt annan kopplingskänsla.
Sedan är gasresponsen olika, växellåda, ratt och jag kan förlänga denna lista i åratal...
Kan hålla med om att kopplingen är olika från bil till bil, men en så stor skillnad är det inte så att man kan sitta och gnälla på ett internet forum om man kuggade sin uppkörning... Det är bara ren skitsnack, då ser man inte sina egna fel och brister utan skyller bara allt på den ”nya” bilen som man fick köra..
Man behöver nämligen inte sitta och köra en annan bil i nån timme för att lära känna hur den fungerar, det ska man klara av att kunna lista ut efter bara några få minuter..
Gäst 2016-05-28 18:08 ! Citera #
Gäst 2016-05-28
Kan hålla med om att kopplingen är olika från bil till bil, men en så stor skillnad är det inte så att man kan sitta och gnälla på ett internet forum om man kuggade sin uppkörning... Det är bara ren skitsnack, då ser man inte sina egna fel och brister utan skyller bara allt på den ”nya” bilen som man fick köra..
Man behöver nämligen inte sitta och köra en annan bil i nån timme för att lära känna hur den fungerar, det ska man klara av att kunna lista ut efter bara några få minuter..
Man kan självklart skylla på den nya bilen om man misslyckas på manövrering, fast inte på något annat.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor