Start > Körkortsforum > Hyra bil för uppkörning?

Hyra bil för uppkörning?

Arako 2016-10-28 12:56 ! Citera #
Hej
Jag behöver hyra ett bil för att uppkörning kan ni hjälpa mig ?
Arako 2016-10-28 12:57 ! Citera #
Jag ska ha den i Västerås
55 2016-10-28 13:03 ! Citera #
Arako 2016-10-28
Jag ska ha den i Västerås
Uppkörningsbilen

Låter du din trafikskola boka provet åt dig är det någon av trafikskolans bilar som används vid uppkörningen. Normalt träffas du och din körlärare först på bilskolan för att sedan gemensamt åka till förarenheten. Trafikskolan tar oftast ut vanlig lektionsavgift för att följa med på uppkörningen.

Bokar du prov som privatist får du hyra en bil av Trafikverket för 400 kronor (lista över Trafikverkets bilar). Det är även tillåtet att köra upp i sin egen bil, förutsatt att den uppfyller kraven på dubbelkommando och extra backspeglar. Uppkörningsbilen har ingen övningskörningsskylt.
Pippi 2017-06-06 17:13 ! Citera #
Jag undrar om det är lagligt är hyra bil från privat företaget som rentAWreck för uppkörning.

Min traffikskolan är fullbokad. ???? och att boka en körprov är ju jobbigt just nu.
Gäst 2017-06-06 19:55 ! Citera #
Pippi 2017-06-06
Jag undrar om det är lagligt är hyra bil från privat företaget som rentAWreck för uppkörning.

Min traffikskolan är fullbokad. ???? och att boka en körprov är ju jobbigt just nu.
Har du PROVAT att använda GOOGLE alternativt TRAFIKVERKETS hemsida?
Gäst 2017-06-06 19:55 ! Citera #
Pippi 2017-06-06
Jag undrar om det är lagligt är hyra bil från privat företaget som rentAWreck för uppkörning.

Min traffikskolan är fullbokad. ???? och att boka en körprov är ju jobbigt just nu.
Eller lixom, KOMMENTAREN ÖVER DIN?
Gäst 2017-06-06 20:20 ! Citera #
Det finns trafikskolor som lånar ut sin bil för uppkörning, jag gjorde det från en skola i Sthlm, det är omöjligt boka tid med trafikverkets bil just nu..
Pippi 2017-06-07 13:59 ! Citera #
Gäst 2017-06-06
Har du PROVAT att använda GOOGLE alternativt TRAFIKVERKETS hemsida?
Hejsan

Tack för ditt svar.

Jag har försökt att boka tid( inklusive automat bil) på traffikverket hemsida.

Jag blev godkänt med kunskaprov förra veckan . Det gäller endast i 2 månader. Enligt traffikverkets hemsida, den enda tid för körprov är denna veckan men där fanns ingen möjlighet att hyra deras bil.

Jag gick till nästan alla trafikskolor i provort att hyra bil. Men de är fullbokad.

Fanns där ngt andra alternativet att hyra en dubbel commando automat bil för körprov.

Kan ni snälla hjälpa mig?

Tack för din tålamod.

Pippi
Gäst 2017-06-07 15:36 ! Citera #
Pippi 2017-06-07
Hejsan

Tack för ditt svar.

Jag har försökt att boka tid( inklusive automat bil) på traffikverket hemsida.

Jag blev godkänt med kunskaprov förra veckan . Det gäller endast i 2 månader. Enligt traffikverkets hemsida, den enda tid för körprov är denna veckan men där fanns ingen möjlighet att hyra deras bil.

Jag gick till nästan alla trafikskolor i provort att hyra bil. Men de är fullbokad.

Fanns där ngt andra alternativet att hyra en dubbel commando automat bil för körprov.

Kan ni snälla hjälpa mig?

Tack för din tålamod.

Pippi
”Uppkörningsbilen

Låter du din trafikskola boka provet åt dig är det någon av trafikskolans bilar som används vid uppkörningen. Normalt träffas du och din körlärare först på bilskolan för att sedan gemensamt åka till förarenheten. Trafikskolan tar oftast ut vanlig lektionsavgift för att följa med på uppkörningen.

Bokar du prov som privatist får du hyra en bil av Trafikverket för 400 kronor (lista över Trafikverkets bilar). Det är även tillåtet att köra upp i sin egen bil, förutsatt att den uppfyller kraven på dubbelkommando och extra backspeglar. Uppkörningsbilen har ingen övningskörningsskylt.”


Som jag sa, LÄS kommentaren ovanför din!
Pippi 2017-06-07 17:55 ! Citera #
Tack för ditt svar

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor