Start > Körkortsforum > Betalar man bensinen själv?

Betalar man bensinen själv?

tjugosexan 2012-04-02 12:41 ! Citera #
CornK
Hej! Om man övningskör, ska man betala någonting till sina föräldar i bensinpengar? Och om man repar eller skadar bilen hur mycket ska man betala själv?


Det där är nog väldigt individuellt. Jag har aldrig betalat något när jag kört med min ena förälder. Skulle det hända något med bilen medan man kör så är ju faktiskt handledaren (föräldern alltså) den som räknas som fordonets förare.

Tycker dina föräldrar att du ska betala för dig så får ni försöka enas om en rimlig summa.
Gäst 2012-04-23 23:32 ! Citera #
CornK
Hej! Om man övningskör, ska man betala någonting till sina föräldar i bensinpengar? Och om man repar eller skadar bilen hur mycket ska man betala själv?


Enligt reglerna och lagar som vi har är handledaren som du kör med ansvarig ifall något skulle gå snett. Men det får du nog komma överens med den du kör med.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo