Start > Körkortsforum > Betalar man bensinen själv?

Betalar man bensinen själv?

Gäst 2012-01-15 21:23 ! Citera #
Hej! Om man övningskör, ska man betala någonting till sina föräldar i bensinpengar? Och om man repar eller skadar bilen hur mycket ska man betala själv?
Gäst 2012-01-15 21:29 ! Citera #
Det är väl något du får komma överens med föräldrarna om.
Gäst 2012-01-16 22:10 ! Citera #
På trafikskola så ingår ju bensinbetalningen i lektionspriset, men hemma blir det ju nånting man får komma överrens om som sagt
Gäst 2012-01-16 22:10 ! Citera #
Ett tips om man tycker det blir dyrt att vara ute att köra är ju att passa på att övningsköra till ställen man ändå ska till, tex affären eller skolan
KodeAron 2012-02-10 20:50 ! Citera #
Nassehej
Ett tips om man tycker det blir dyrt att vara ute att köra är ju att passa på att övningsköra till ställen man ändå ska till, tex affären eller skolan


Mycket bra idé, det sparar på både pengar och miljö. Man kanske dock kan börja med att öva dragläge på någon avskild plats med lite trafik.
Jockey 2012-02-11 15:32 ! Citera #
Det är något du får komma överens med dina föräldrar om. Men på Trafikskolan så ingår bensin i priset du betalar. Men vet inte hur det blir om man skulle skada eller krocka bilen :S
sewer 2012-03-15 18:27 ! Citera #
Man betalar inte för bensinen och det ingår i uppkörningen
Gäst 2012-03-29 16:56 ! Citera #
Går du på barnbidrag så tycker inte jag att man ska lägga ut bensinpengar själv, föräldrarna tjänar säkerligen mer än 1000 kr per månad så det blir nog inte så kul för dig om du lägger alla dina pengar på bensin.
Gäst 2012-03-30 14:25 ! Citera #
Hej, jag betalar extra pengar till min pappa varje månad för övningskörningen. Och där ingår ju bensinpengar. Känns inte så kul att bensinpriset har blivit så dyrt också :|
Gäst 2012-04-01 00:12 ! Citera #
Gör som Nassehej skrev att bara köra om man ska någonstans själv har jag aldrig varit ute o kört bara för att övningsköra och då har jag heller aldrig känt någon press att betala.
Jag tycker annars att det är bättre att spara pengarna till att ta själva körkort om dina föräldrar inte bjuder på det

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor