Start > Körkortsforum > Det KOSTAR? Förarprovet alltså…

Det KOSTAR? Förarprovet alltså?

inspektörn 2012-02-29 22:24 ! Citera #
Tredubbla kostnaderna för körprovet så folk tänker sig för innan dom kör upp och skapar köer för att dom kuggar!
arminno 2012-03-03 21:13 ! Citera #
Priset är 700 kr men stiger om man ska låna vägverkets bil tror det är 400kr extra :)
loppi 2012-03-15 18:19 ! Citera #
Allt kostar pengar i livet
om man tänker på det så kostar det pengar att promenera eftersom man behöver energi från mat och andra saker
samueel 2012-03-18 13:07 ! Citera #
prs
Istolig

Ja, allt med körkort kostar pengar. Ganska extrema priser ifall jag skall säga vad jag tycker. Dina priser stämde generellt bra. Skulle vara väldigt bra ifall det var gratis första gången och lägre priser skulle även generera större andel människor som går körkortskursen och andelen som kör utan minska.


Prisnivåerna tycker jag är rimliga, tänk på den administration, materialkostnad (bilar och bränsle) och löner som ska betalas. Kostar det pengar så tar nog folk det lite mer seriöst – om det är gratis första gången kommer fler att chansa och det blir svårare, för de som tar det seriöst, att hitta lediga tider för körprovet.
Skulle man göra det billigare måste det i slutänden betalas av någon annan, dvs skattebetalarna. Då är det bättre att de som nyttjar tjänsterna betalar för sig.


Håller med dig i allt det du säger. Sedan så tillkommer ju bensinpriser i körlektioner vilket inte många tänker på, men det gör det ännu mera rimligt.
Gäst 2012-03-18 13:21 ! Citera #
Att folk har körkort är bra för Sveriges välfärd så lite skattestöd skulle kunna vara bra så att även ekonomiskt utsatta personer skall kunna ta körkort. Det är inte bra att det blir så att de som har det svårt ekonomiskt inte skall ha möjlighet att ta körkort, och i och med att de inte har körkort så har de inte samma chans till jobb.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo