Start > Körkortsforum > Köra hos trafikskolan eller pr…

Köra hos trafikskolan eller privat?

Gäst 2020-01-27 13:15 ! Citera #
Det allra bästa tycker jag är om man kan blanda med att både köra privat, men samtidigt för en körskola lite då och då så man får en uppföljning på att man gör utför momenten helt rätt..
Donnan 2020-01-31 21:25 ! Citera #
Trafikskola.

Sen för mängkörningen privat.

Tips, den man kör privat med så ta med denne på en körlektion på skolan, mkt värt m tips för privat handledaren....att tänka på mm.
Dliet 2021-04-04 14:01 ! Citera #
Privat
Gäst 2022-03-18 10:39 ! Citera #
Ska man göra allting privat så skadar det ändå inte att ta minst 1 lektion på nån billigare trafikskola för att åtmistone få någon annans åsikt innan uppkörning.

Dina föräldrar/vänner är av natur vinklade åt din sida. Det är svårt att vara objektiv ibland.
Gäst 2022-03-21 22:26 ! Citera #
Allt privat. Har abece.
Alla får göra som dom vill efter tycke, smak och förutsättningar.
Hyrde ett hästsläp för be och min chef fixade en lastbil för ett bra pris :D :D
Gäst 2022-03-22 08:21 ! Citera #
Jag hade inte turen att få köra privat då ingen kan hjälpa mig (känner ingen med bil som vill hjälpa om man nu inte kör svart, vilket är illegalt), så jag var tvungen att köra med endast trafikskola.

Det blev visserligen dyrt men jag vet iaf att jag lärt mig allt rätt då de är STR-certifierat men kan sina grejer.

Dina föräldrar eller släktingar kan inte allt, eller långt ifrån.

Mycket av det du lärt dig där kan vara fel så du kan ta med dig det i ryggraden.

Bästa är såklart kombination så man får en guide, rätt riktning + mängdträning för billigare peng.


Var dock glada att man kan faktiskt få köra privat i Sverige. Finns vissa länder som förbjudet privatkörning och allt ska ske via trafikskola.

Dock tror jag inte deras priser är så saftiga som i Sverige....Satan va dyrt även om jag vet att bensinpriset skjuter i höjder men ändå.
nisse 2022-03-31 23:11 ! Citera #
Klarade uppkörningen idag med 1 körlektion på körskola och runt 10 timmar privatkörning, har inga förkunskaper inom bilkörning heller för den delen.

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortsfrågor