Start > Körkortsforum > Köra hos trafikskolan eller pr…

Köra hos trafikskolan eller privat?

Gäst 2012-01-06 16:21 ! Citera #
Om du har valt att köra i trafikskolan istället för privat är det självklart alltid bättre, eftersom trafikskolan vet mer.
Om du ska börja köra bil och inte vill köpa för många lektioner hos trafikskolan så kan du börja med att övningsköra privat, lära dig grunderna mm.

Och när du sen inte har något kvar att lära dig, eller lite kvar att lära dig, då kan du gå till trafikskolan och ta ca 10 lektioner.
För att oftast missar man några saker när man kör privat. :)
Gäst 2012-01-17 15:36 ! Citera #
Jag har valt att till största del sköta min övningskörning privat. Detta eftersom jag haft lätt att lära mig att manövrera bilen, har ett syskon som nyss tog körkort (minns många detaljer och har kvar böckerna) samt att teorin har satt sig utan några större problem. Nu är det dock ca 2 månader kvar till dess att jag fyller 18 och har en förhoppning om att inte behöva vänta allt för länge för att få mitt körkort efter det. Därför gick jag i förra veckan för att ta en ”provlektion” hos en körskola i stan, det fungerade ungefär som en uppkörning, läraren sa bara vart jag skulle och så körde jag dit. Jag själv tyckte det gick ganska bra, körläraren var också nöjd men nämnde några saker som behövde slipas på. Så antingen tar jag någon mer lektion nu (utan att skriva in mig på körskolan) eller så försöker jag fixa till detta hemma då han ganska grundligt förklarade vad och hur jag gjorde fel.

Detta är något jag kan rekommendera till andra som vill hålla ner kostnaderna samt har ganska lätt för sig med körningen!

ps. detta ledde även till att jag kunde boka halkkörningen genom körskolan vilket gjorde den ca 600 kr billigare!
sophie 2012-01-17 21:15 ! Citera #
Kan man kombinera är det ju absolut bäst! Man lär sig ju absolut bäst vardagskörbing hemma och mer teknik och finslip på trafikskola.. Good Luck!
Gäst 2012-01-17 22:50 ! Citera #
Jag tycker också att det är bäst att kombinera om det går, har man inte riktigt tid med körskola kanske man kan klämma in tid för en lektion. För att få lite feedback och sedan fortsätta köra hemma :)
Gäst 2012-01-19 16:33 ! Citera #
Jag tycker de tär bäst att köra privat, mycket mer prisvärt och dessutom kan jag träna så mychket jag vill utan att känna att jag blir ruinerad.
Gäst 2012-01-20 15:17 ! Citera #
Jag har köpt 10 körlektioner på trafikskolan och sen tänker att fortsätta privat...
Gäst 2012-02-09 15:45 ! Citera #
Jag har kört 15 körlektioner med körskola och slutspurten kommer jag köra privat. Var rädd i början när jag skulle köra då allt var så nytt så jag behövde någon som jag visste var erfaren med övningskörning. Så att kombinera båda tror jag är det bästa :D
sewer 2012-03-15 18:26 ! Citera #
Du bör kombinera,men om du tycker att du är bra nog så behöver du bara privat
samueel 2012-03-18 13:00 ! Citera #
sewer
du bör kombinera,men om du tycker att du är bra nog så behöver du bara privat


Kan dock vara smart att ta någon eller några lektioner på trafikskola oavsett om man är bra eller inte på att köra bilen. Att kunna manövrera bilen är det minsta problemet.
Gäst 2020-01-26 13:39 ! Citera #
Trafikskolan

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
93
I går 22:20
6
2024-03-27 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo