Start > Körkortsforum > Till alla nervösa!

Till alla nervösa!

Emeliee 2012-01-04 18:54 ! Citera #
Hej! Jag har hängt här inne bra länge nu och tycker att jag fått riktigt bra stöd av alla trådar så nu tänkte jag bidra med min erfarenhet efter att ha klarat teoriprovet med 62/65. Jag pluggade i 2 veckor intensivt och cirka 1 månad då och då. Jag har testat både TEO och Bonniers trafikskola och kan säga att jag tycker att båda enbart är slöseri med pengar. Det enda som är till någon hjälp är BOKEN! Underskatta inte boken. Läs den flera gånger. Jag läste den ibland bakifrån för att få variation. När du sedan känner att du kan ALLT du läser kan du testa lite gratis tester. Det enda som hjälpt mig med dataspelen är nog TEO och det var enbart för att layouten var likadan och man då kände sig lite mindre stressad på provet. Var heller inte nervös och försök att applicera dina kunskaper när du sitter på bussen eller liknande. Titta på parkerade bilar, e de parkerade rätt? Gjorde bilisten rätt som stannade/inte stannade där osv. Försök på så sätt ”införliva” dina kunskaper så de inte enbart är text att komma ihåg. Slutligen vill jag be alla att tänka på att teoriprovet inte är något man ska plugga för att gå godkänt det handlar om att få kunskaper som ska finnas kvar och göra dig till en bra förare. Plugga för detta och inte för att enbart bli godkänd! Det blir mycket roligare då och man lär sig lättare.

Hoppas jag hjälpt någon!
japonikka 2012-01-05 20:06 ! Citera #
Tack Emilee! Och grattis till godkänt teoriprov! Har du uppkörningen kvar? :)
Gäst 2012-01-06 14:25 ! Citera #
Använde du dig av de här småhäftena till boken också? är de bra?
Gäst 2012-01-06 15:34 ! Citera #
Jag tycker inte att Bonniers trafikskola är så dålig, men däremot tycker jag att saker som finns i boken inte finns med där.
Själv tycker jag att man ska börja med Bonniers trafikskola, och sedan läsa körkortsboken.
Gäst 2012-01-06 19:03 ! Citera #
Jag klarade teo igår också och om jag ska vara ärlig använde mig av allt som jag hittade utan att spandera massor med pengar på bocker o alla program som finns det var inte så svårt .
ta det lungt när du kommer ditt och se dig inte för dem andra för att det känns när man kommer in att alla har kommit att bli dömda för bröt o ett tips är när man sätter sig väl vid data gå igenom allt gör dem test frågor läs igenom alla dessa regler o börja provet .Titta inte på dem som e färdiga med provet snabbt och går o tro inte att dem har klarat o att det kommer inte du att göra .Bli självsäker och tro mig att det går galant.
Mark 2012-01-11 22:20 ! Citera #
Slösa inte tid och pengar på TEO’s test. Jag använde enbart det efter att jag läst boken och fick skyhöga resultat dagarna innan provet. När jag väl gjorde det riktiga provet landade jag på 51. Förargligt!
TEO’s test har alldeles för enkla frågor, svarsalternativ samt bildval. Läs istället mer i boken precis som Emelie sa.
Och ni har ju uppenbarligen hittat hit, så kör på frågorna här på hemsidan istället.

En sak till. Börja plugga i god tid! =)
lillis09 2012-01-11 23:49 ! Citera #
Hej jag ska snart ha teoriprov men först ska jag klara halkkörningen och jag är väldigt nervös inför den, kan någon berätta exakt vad det är man gör på den ?
Jag undrar också på teoriprovet är det som faserna man gör ? Alltså att det är en fråga och sen alternativ ?
Gäst 2012-01-12 01:54 ! Citera #
lillis09
Hej jag ska snart ha teoriprov men först ska jag klara halkkörningen och jag är väldigt nervös inför den, kan någon berätta exakt vad det är man gör på den ?
Jag undrar också på teoriprovet är det som faserna man gör ? Alltså att det är en fråga och sen alternativ ?

https://korkortonline.se/fakta/halkbana/
https://korkortonline.se/fakta/teoriprov/
felixandre 2012-01-12 14:32 ! Citera #
Tack så mycket! Ska snart ta körkort och teorin känns som den jobbiga. Men det ska nog gå bra, tack än en gång!
Emelie 2012-01-13 14:29 ! Citera #
Hej och tack för tipsen!!
Jag har teoriprov på tisdag och är sjukt nervös. Jag pluggar allting parallellt, körkortsboken, häften, datorn och Bonniers Trafikskola 2011. Förhoppningsvis får man med de mesta då. Dock är jag mest nervös för alla frågor som innefattar uträckningar samt frågor som berör bildelarna och dess funktioner. Kan inte få in det i mitt huvud!!
Någon som har några enkla formler att dela med sig utav?
Skulle vara såååå tackam!

Jag körde halkbanan i november och såhär gick det till för min del: Jag kom dit och registrerade mig och fick sedan sitta ner i en sal och titta på en kort film tillsammans. Efter det åkte vi gemensamt till halkbanan och blev indelade i slumpmässiga grupper, som alla åkta varsin bil med en lärare. Först visar läraren hur man ska göra och sen får man själv testa. De vägleder en hela tiden.
I början av halkbanan var jag otroligt nervös, men det släppte ganska snabbt och jag tyckte, till min stora förvåning, att det var roligt att sladda och undvika att köra på ”älgar” :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I går 22:41
1
I går 22:06
2
I går 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo