Start > Körkortsforum > Köra upp på vinterväglag, titt…

Köra upp på vinterväglag, titta hit!

tjugosexan 2011-12-20 17:44 ! Citera #
killer
Uppkörning imorgon. Vill fråga er, är det bra eller dåligt att köra upp när det är snö / snöar ? Är det något extra man brukar få göra / gå igenom?
Visar dem hänsyn på något vis? Är nervös som fan

Ena trafikläraren på trafikskolan menar att det faktiskt är mycket bättre att köra när det är snö. Då är de inte lika petiga och parkeringsmomenten blir ofta mindre ”svettiga” eftersom det inte går att avgöra om man är i eller utanför rutan. Sedan är det ju positivt om man kör på ett defensivt sätt och anpassar farten efter väder. Så jag tror att det bara är positivt och att de har lite mer förståelse då :)
Gäst 2012-03-17 18:53 ! Citera #
Hej

Tack än en gång för all Er hjälp. Idag hade jag uppkörning. Det har varit intensiva 7 veckor - då jag satte mig i en bil i förarsätet första gången. Har helt gått in för att lyckas och sugit åt mig all information och tagit kritik i massor. Jag har övningskört privat - även uppkörning privat. Jag har kört varje dag/kväll ca 90 min och den sista veckan nu innan uppkörningen så har jag tagit 5 lektioner på suveräna Edsbergs Trafikskola, där jag har bett dem vara hårda och kritisera mina fel. Har tagit åt mig all kritik och övat allt jag har gjort fel hemma.

Så förra veckan så hade jag teoriprovet - vilket jag har lagt ner mycket studerande i .. självklart i samband med körning så blev ju teorin lättförståelig. 63/65 blev resultatet. Sedan idag körde jag upp i Sollentuna. Jag har redan glömt bort rutten, men det blev cirkulationsplatser - motorväg - backning runt hörn - villaområde - landsväg och tillbaka. Inte en anmärkning - Felfri. Jag har varit så orolig hela dagen (Hela veckan för att vara mer exakt) . Tack alla för era inlägg dem har hjälpt mig mycket.

Så nu har jag nått mitt mål och jag har körkort. Allt på första försöket!

Tack

Inspirerande inlägg! Tack för inlägget!
samueel 2012-03-18 17:15 ! Citera #
killer
Uppkörning imorgon. Vill fråga er, är det bra eller dåligt att köra upp när det är snö / snöar ? Är det något extra man brukar få göra / gå igenom?
Visar dem hänsyn på något vis? Är nervös som fan

Jag skulle tro att de snarare drar in på saker, eftersom att det krävs mycket mer av en att köra på vinterväglag.
Gäst 2012-03-19 11:49 ! Citera #
Det viktiga är som sagt att hålla nere farten är det 50 så ligg inte mycket över 30 och ännu saktare vi övergångsställen.
Lilla killen 2013-02-18 12:45 ! Citera #
Nån mer än jag som är nyfiken på hur det gick för ”killer” sen?
Lingonflinga 2013-02-18 17:53 ! Citera #
Det finns tydligen en fortsättning:
https://korkortonline.se/forum/3323/

Senaste foruminläggen

Rubrik
4
I går 14:32
3
I går 14:28
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   367 sidor   31 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2025 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest