Var är det förbjudet att parkera i samband med en järnvägskorsning?
30 meter före och 30 meter efter.
Parkeringsförbud råder till nästa vägkorsning på båda sidor om järnvägen.
200 meter före och 50 meter efter.
50 meter före och 30 meter efter.
Ordet närmare är väl underförstått i sammanhanget, i alla fall för mej. Dessutom är de andra alternativen helt och hållet fel, så uteslutningsmetoden hjälper
Underförstått duger inte i lagsammanhang.Gränsen är 30meter.Närmare än det olagligt,,,,30m OK ,,längre än 30 också Ok. Lite medhåll borde jag få,tänk att du fått en P-bot när du har parkerat på 30 m .
Tågmästaren
Ordet närmare är väl underförstått i sammanhanget, i alla fall för mej. Dessutom är de andra alternativen helt och hållet fel, så uteslutningsmetoden hjälper
Oväsentligt vad alternativen är faktist,tågmästaren.Nu har jag fått dem att ändra frågan med tillägget ´´närmare´´ och det tackar jag för, så att inte alternativen styr svaret, man måste förstå frågan.Jag hade också rent mekaniskt svarat 1 om jag inte hade pluggat som jag gör.
Stinsen
Underförstått duger inte i lagsammanhang.Gränsen är 30meter.Närmare än det olagligt,,,,30m OK ,,längre än 30 också Ok. Lite medhåll borde jag få,tänk att du fått en P-bot när du har parkerat på 30 m .
Tågmästaren