Start > Körkortsforum > Tvivlar på mig själv

Tvivlar på mig själv

Lillakanin 2011-12-01 21:40 ! Citera #
Jag har kört både privat och på körskola. Har teorin på måndag och ska köra upp på tisdag. Både pappa och min/mina körlärare säger att jag har goda chanser att klara både teorin och uppkörningen och säger att jag kör bra. Dock tvivlar jag på mig själv. Och jag är orolig för att jag ska bli underkänd på någonting jag egentligen kan som jag bara glömmer av nervositet. Dock brukar jag skärpa till mig ordentligt i nervösa situationer. ...
Så detta har egentiligen förvandlats med en kamp med mig själv och mitt psyke. Snittar teoriproven här på mellan 60 och 65 rätt. Vad tror ni?
Ska köra upp i jackobsberg, någon som kört där?
Gäst 2011-12-05 12:06 ! Citera #
Det är naturligt att bli nervös och tvivla på sig själv. Och de vet nog på trafikverket att de som kör upp är nervösa, så något litet, ofarligt misstag på grund av nervositet är okej. Det är när du blir en trafikfara som de kuggar dig. Så ta det lugnt och fokusera på körningen istället för att sitta och tänka på om du kommer klara provet eller inte. Kör du säkert så får du körkort. Dessutom är det inte hela världen om man skulle få göra om provet ;)
Lycka till!
Lillakanin 2011-12-05 22:57 ! Citera #
Tack så mkt! Klarade teorin idag med 59 rätt. Så jag hoppas att det går bra imorgon också. Ska bara försöka fokusera och vara extra uppmärksam så löser det sig nog! :)

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 22:41
1
I dag 22:06
2
I dag 12:10
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov