Start > Körkortsforum > Hur ska man plugga? Hur gjorde…

Hur ska man plugga? Hur gjorde ni? Vad är bäst?

flopp 2012-03-15 18:17 ! Citera #
Läs igenom allt du bör plugga på inför prov och repetera med att läsa in det viktigaste.. precis som inför ett vanligt prov
samueel 2012-03-18 13:11 ! Citera #
Jolle
Tja! :) Ja håller på plugga till mitt körkort sedan ett tag tillbaka. Hur pluggade ni? Finns det några bra tips på hemsidor, hur man pluggar, vad som är viktigt att läsa innan trafikprovet. Ja pluggar bara på datorerna i trafikolan. Ja har nyss fått godkänt på Fas C nu ska jag börja på F sedan kommer Repition. Vet någon om man är redo för trafikprovet när man klarar repitonen på trafikskolan. Har också läst boken 1 gång inte så noggrant måste ja erkänna för det är ju sjukt tråkigt. TIPS/HJÄLP! :)


Jag har maxpoäng i Bonniers trafikskola, har spikat proven här på körkortonline plus att jag har alla böcker hemma som jag läser igenom när jag inte kan något. Jag skulle tipsa om proven här på korkortonline.se pga att du alltid får se förklaringar till felen du gjort.
Gäst 2012-03-20 18:49 ! Citera #
Som många skrivit tidigare är det väldigt olika för olika personer. Jag tror att det bästa är att skumma igenom teoriboken, göra lite tester för att se hur mycket man kan och sedan kombiner med körlektionerna. Fråga din lärare vilken del ni kommer att öva på vid nästa tillfälle och utifrån det studerar du just den delen av boken, skriv upp om du har några frågor och/eller om du vill ha något tydligare förklarat. När du sedan kommer till lektionen kan du innan börjar köra ut berätta för din lärare att du gärna vill vet mer om vissa saker och om han/hon i praktiken kan visa dig det. Ex om det finn någon skyltkombination du tycker är otydlig etc. Efter lektionen kan du läsa kapitlet igen och jag är säker på att du kommer attt sörstå bättre och det kommer lättare att komma ihåg.

Ställ många frågor (när läraren inte pratar) vid körning!!!
Gäst 2015-02-15 01:05 ! Citera #
Jag är 43 år o har aldrig liksom kommit till skott med allt...Visst vid 18 klarade jag uppkörning men inte teorin....vette faan hur jag ska få den att fastna...Nu känns det ”pinsamt” att gå till bilskolan ,är det pinsamt vid min åldér,eller tkr jag bara att abdra tkr så??
Sara 2016-06-22 09:36 ! Citera #
Jag läser boken och korkortonline. Se
Det är jätte bra o öva på frågor o svar.
Det bästa hemsida .
Gäst 2016-06-22 15:30 ! Citera #
Gäst 2015-02-15
Jag är 43 år o har aldrig liksom kommit till skott med allt...Visst vid 18 klarade jag uppkörning men inte teorin....vette faan hur jag ska få den att fastna...Nu känns det ”pinsamt” att gå till bilskolan ,är det pinsamt vid min åldér,eller tkr jag bara att abdra tkr så??
Är inte ett dugg pinsamt att ta körkort vid din ålder, på den körskola jag gick var det blandade åldrar som tog körkort.
phoilip 2016-08-13 10:24 ! Citera #
Hej! Jag undrar bara om alla trafikskolor har precis samma datatester?
Dahlquist 2016-08-31 23:02 ! Citera #
Gäst 2015-02-15
Jag är 43 år o har aldrig liksom kommit till skott med allt...Visst vid 18 klarade jag uppkörning men inte teorin....vette faan hur jag ska få den att fastna...Nu känns det ”pinsamt” att gå till bilskolan ,är det pinsamt vid min åldér,eller tkr jag bara att abdra tkr så??
Jag börjar med mitt körkortsutbildning nästa vecka, och jag är 39 år gammal. Inget pinsamt med det då vi alla har olika anledningar till varför vi inte tog körkorten vid den ålder som anses vara brukligt.

Min anledning, jag har bott i en storstad hela mitt liv där det mer eller mindre bara är ett stenkast till allt och där det finns utmärkta kommunikationsmedel. Bor mitt i stan så att ta taxi till matbutiken och storhandla kostar bara 120 kr fram och tillbaka.

Kommer flytta till ett litet samhälle efter nyår då jag fått en chefsbefattning så nu kommer jag behöva ett körkort, dels för yrkesrollen, men också för att det kommer bli lång att köra för att handla etc.

Lycka till med din utbildning!

/Dahlquist
Merci 2016-10-17 12:41 ! Citera #
Jag läste teorin En gång och fattade ingenting, jag kollade upp om man kunde sa teorin på nätet och det kunde man. Läste där ett par gånger och resten av tiden satt jag och gjorde frågor som jag köpt för typ 180 kr ;)
Klarade teoriprovet på andra försöket.
kmatta 2016-10-19 07:17 ! Citera #
Jag är 52 år o har bara fått positiva reaktioner , Jag är så glad att jag började med kortet .Det är inget att skämmas för om man är äldre , så kör hårt :)

Senaste foruminläggen

Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo