C-kort

Nadia 2018-07-15 13:34 ! Citera #
RIKARD 2015-01-17
JAG FICK MIN CE KORT 24000 MED ALLT.
:lol: vilken Skolans namn där du lärde dig?
Gäst 2018-07-15 13:40 ! Citera #
Är det inte någon som skriver här som kan den svenska grammatiken???

Man kan få sitt C/CE-kort betalt av Arbetsförmedlingen om man är arbetslös och vill jobba som lastbilschaufför..
Jag håller på med en sådan utbildning nu, och ja... Den skulle kosta mig c:a 220.000 kr om jag skulle pröjsa allt själv.
Men nu går AF och min utbildningsanordnare in och betalar hela min kursutbildning.
Gäst 2018-07-16 20:52 ! Citera #
Gäst 2018-07-15
Är det inte någon som skriver här som kan den svenska grammatiken???

Man kan få sitt C/CE-kort betalt av Arbetsförmedlingen om man är arbetslös och vill jobba som lastbilschaufför..
Jag håller på med en sådan utbildning nu, och ja... Den skulle kosta mig c:a 220.000 kr om jag skulle pröjsa allt själv.
Men nu går AF och min utbildningsanordnare in och betalar hela min kursutbildning.
220K?!
Nu har jag förvisso alla kort förutom A & D :P

Men nae, 50k kostar ett Ckort, Ekortet får du lägga på 50 till för. (C inkluderar YKB)
Truck runt 4-5 000 för de vanliga typerna.
Gäst 2018-07-16 22:56 ! Citera #
Gäst 2018-07-16
220K?!
Nu har jag förvisso alla kort förutom A & D :P

Men nae, 50k kostar ett Ckort, Ekortet får du lägga på 50 till för. (C inkluderar YKB)
Truck runt 4-5 000 för de vanliga typerna.
Njae, bara ADR kursen kostar 25k
Sedan är det 4 kurser som innehåller alla slags truckar som finns, den kosta runt 10k (typ A, Typ B, Typ C samt hjullastare med gafflar)
YKB kursen kostar runt 30k
Och sedan är själva körkortet för C/CE inklusive alla lärarledda teorilektioner samt körlektioner ligger runt 120k

Så ser det ut där jag går iaf, men som sagt så pröjsar Arbetsförmedlingen hela kalaset :D
Yajirou 2018-07-17 03:34 ! Citera #
Gäst 2018-07-16
Njae, bara ADR kursen kostar 25k
Sedan är det 4 kurser som innehåller alla slags truckar som finns, den kosta runt 10k (typ A, Typ B, Typ C samt hjullastare med gafflar)
YKB kursen kostar runt 30k
Och sedan är själva körkortet för C/CE inklusive alla lärarledda teorilektioner samt körlektioner ligger runt 120k

Så ser det ut där jag går iaf, men som sagt så pröjsar Arbetsförmedlingen hela kalaset :D
Det var en sjuhelsikes dyr kurs eller trafiksskola du gått in på. Då har du turen att AF betalar för dig :).

Min C-kort, YKB, samt ADR gick bara på 45 tusen när jag tog det privat. Truckkort fick man på köpet.
Har man redan B-kort så räcker det med ca 8 körlektioner med lastbil så är det klart. Gick på ungefär 14.000kr för de lektionerna.
Gäst 2018-07-17 13:35 ! Citera #
Yajirou 2018-07-17
Det var en sjuhelsikes dyr kurs eller trafiksskola du gått in på. Då har du turen att AF betalar för dig :).

Min C-kort, YKB, samt ADR gick bara på 45 tusen när jag tog det privat. Truckkort fick man på köpet.
Har man redan B-kort så räcker det med ca 8 körlektioner med lastbil så är det klart. Gick på ungefär 14.000kr för de lektionerna.
Jag går via Grönlunds Yrkesutbildningar, och det är dom som samarbetar med med AF.
Men ja, jag håller med om att jag har tur att AF står för hela kalaset :)

Jag tror det skiljer sig rätt mycket åt att ta det privat än att gå via en utbildare, för där har vi som krav att alla minst ska ha mellan 12-15 körlektioner, innan dom bokar några körprov. Och det har dom bara för att dom ska vara säkra på att alla som bokas ska klara sina körprov. Så på sätt och vis så kan jag tycka att det är bra :D
Gäst 2018-07-19 19:10 ! Citera #
Gäst 2018-07-16
Njae, bara ADR kursen kostar 25k
Sedan är det 4 kurser som innehåller alla slags truckar som finns, den kosta runt 10k (typ A, Typ B, Typ C samt hjullastare med gafflar)
YKB kursen kostar runt 30k
Och sedan är själva körkortet för C/CE inklusive alla lärarledda teorilektioner samt körlektioner ligger runt 120k

Så ser det ut där jag går iaf, men som sagt så pröjsar Arbetsförmedlingen hela kalaset :D
Led cykeln hem, för du har cyklat fel.

ADR kostar 4250kr/deltagare på utbildning.se (jag har ADR)

Truck kostade 3 000 sist jag kollade.
YKB + Ckort 49450:- på Söderkulla.

Förmodligen vill grönlunds TF bedra AF så dom får betala mer. ;)
Gäst 2018-07-19 22:44 ! Citera #
Gäst 2018-07-19
Led cykeln hem, för du har cyklat fel.

ADR kostar 4250kr/deltagare på utbildning.se (jag har ADR)

Truck kostade 3 000 sist jag kollade.
YKB + Ckort 49450:- på Söderkulla.

Förmodligen vill grönlunds TF bedra AF så dom får betala mer. ;)
Så här står det:

ADR- Farligt gods

Kurs Pris exkl moms
Grund/Stycke 8.875:-
Tanktransporter 7.600:-
Grund + klass 1 och 7 8.150:-

Truckkort:
Det kan kosta allt från 2000 kronor till nära 10000 kronor att ta ett truckkort. Truckkort kostnad för truckutbildning beror på flera olika saker. Det som kan påverka kostnaden är:

*Var kursen ges
*Vad som ingår i truckkort behörigheten
*Hur många som deltar i kursen
*Om man tar kursen privat eller via en arbetsplats
*Om Arbetsförmedlingen kan sponsra utbildningen

Ykb + prov + Ckort teori + lärarledda lektioner + körlektioner + körprov + lån av lastbil vid körprov c:a pris 120.000:-

Och det är inte Grönlunds som får några pengar, det är staten eftersom Grönlunds bara står för själva utbildningen.
Visst får dom en del av kakan, men långt ifrån allt som ges som slutbelopp, det mesta tar ju Transportstyrelsen och vägverket :D
Och sedan bor jag inte i närheten av varken Söderkulla eller Malmö, det hade blivit en vääälidigt lång pendlingsväg :D :D
Gäst 2018-07-20 01:53 ! Citera #
Ja, ADR är grund. Ska du ha alla ADR så får du säga det.
Gäst 2018-07-20 12:41 ! Citera #
Gäst 2018-07-20
Ja, ADR är grund. Ska du ha alla ADR så får du säga det.
Med tanke på vad den ADR-kursen kostade så tänkte jag att du borde ha förstått att det var allt jag skulle ha :D

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
93
I går 22:20
6
2024-03-27 21:48
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov