Start > Körkortsforum > Oroande med brist på kunskaper…

Oroande med brist på kunskaper.

DaFa. 2011-10-02 16:03 ! Citera #
Bör man tycka att det är lite oroande med alla trådar både här och på andra körkortsforum som handlar om hur mycket (eller rättare sagt lite) man behöver plugga inför kunskapsprovet?
Får även intrycket att dessa trådar skapas av väldigt unga personer som kanske fortfarande går på gymnasiet och behandlar det här som vilket matte eller historiaprov som helst.

Det här handlar om reglerna och samspelet i trafiken!
Motivationen att lära sig borde inte komma av rädslan att missa på ett prov?

Jag har iaf ingen lust att bli påkörd för att någon inte kände sig motiverad att lära sig vilken sida på motorvägen man ska köra (överdrivet, javisst!).
Men ni kanske förstår poängen?
Gäst 2011-10-03 12:18 ! Citera #
Håller helt med dig!
Fick höra, både av folk i min ålder och av föräldrarna/släkten att det bara var att memorera allt till provet, så kan man glömma det sen. För man lär ju sig det ändå av att vara ute och köra när man väl har körkortet. Tyckte det var så väldigt fel. Om man inte förstår hur trafiken fungerar så kan man ju vara en stor fara både för sig själv och för medtrafikanter.
Det är ju inte en mänsklig rättighet att få köra bil (som så många verkar tro), utan något du måste bevisa att du kan göra säkert. Bristande kunskaper kan få allvarliga konsekvenser...
Jejja 2011-10-04 00:01 ! Citera #
Så sant så... Har också undrat över det. Jag vill plugga själv så att det sitter. Jag trodde det skulle gå snabbare, men det viktiga är att jag känner att jag kan köra bil och kan reglerna, inte bara att jag klarar provet.

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov