Start > Körkortsforum > Min körning imorgon

Min körning imorgon

MartinJJ 2011-11-10 01:17 ! Citera #
DennisTheMenace
YAAAAY klarade uppkörningen 8-)

Körde landsväg, motorväg, stan, massa rondeller, korsningar, smal krokig väg (med massa ungar på till och med!) sedan hitta ett ställa att vända på. Högerregel område, sedan parkera.
”Du har blivit godkänd” 8-)

Och ja, den Volvon hade 6 växlar (vilket jag aldrig har kört innan) men han tyckte jag hanterade dom bra. Den var mycket större också än dom bilarna jag har kört med.

Tips: kolla i speglarna vart 5-10 sekund. Har rörlig blick. Stressa inte med att försöka göra allt fort (då blir det ju trots allt mer körning)
Sakta in innan övergångsställen, rondeller, korsningar etc och kolla speglarna och ha en rörlig blick även åt sidorna och döda vinkeln.
Kör inte heller 10km för sakta som jag råkade göra. Låg i 80 på en 90 väg för mycket, vilket han nämnde efter körningen. Så nej, det hjälper inte att köra som en feg kyckling, haha

Hur menar du med att till slut parkera, mena du fickparkera eller köra tillbaka till vägverket och parkera? Har fortfarande svårt för fickparkering och har uppkörning snart!

Grattis i vilket fall som helst!

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo