Start > Körkortsforum > Kostnad för riskettan!

Kostnad för riskettan!

Gäst 2010-09-22 11:20 ! Citera #
Jag betalade 750kr för Risk1. Väldigt dyrt enligt mig då det var en ganska onödig och självklar kurs som man kunde ha klarat sig utan om den inte var obligatorisk ;)
tonk 2010-09-23 16:02 ! Citera #
Den kostade 800kr där jag hade min risketta, otroligt dyrt. Värt pengarna? Nej, men är man tvungen att ta körkort så är man väl tvungen att gå på kursen :)
Gäst 2010-10-07 15:21 ! Citera #
Jag hade samma inställning som du angående RiskEttan. ”Sitta 3 timmar och höra på att man inte ska dricka alkohol eller ta droger. Det flesta som tar A-kort har redan B-kort, då vet man ju redan allt! Jag var förbannad över att Trafikskolorna kommit på detta för att tjäna pengar.” Jag gick RiskEttan igår och har ändrat inställning. För det första är det inte trafikskolornas påhitt som jag antog utan Transportstyrelsen och regeringen, (det ska vara ett steg i att minska olyckorna). Det var en bra och vettig kurs. Inte alls om alkohol och droger, det nämdes men var absolut ingen predikan. Huvudsyftet av kursen var att starta risk-tänkandet. Hur blir man en bra mc-förare? Kursen var mer eller mindre en diskussion. Vid olyckor är det ju oftast inte själva motorcykeln som det är fel på utan hur den som sitter på hanterar olika situationer.
qvist 2010-10-12 22:20 ! Citera #
Riskettan är nödvändig, dock är den löjligt dyr för att bara sitta och lyssna i 3h. Kan inte säga att jag lärde mig något från den men det finns säkerligen de som gjort/gör. I alla fall så får man fika ;).
xeraN 2010-10-27 13:20 ! Citera #
Tjenare Riskutbildningen, halkbana 1700kr Riskettan 600 kr kostar det på min trafik skolan
Aranbee 2010-10-27 14:31 ! Citera #
Min riskettan gick på 500, vilket verkar vara det lägsta i den här tråden haha. Tur för mig. Jag tyckte det var en bra kurs men om något lite lång, 3 timmar känns väldigt tungt när man går därifrån. Jag var helt slut i allafall.
Min risktvåa gick på 1600 och det var bland det roligaste jag gjort! Den tycker jag dock väger mycket tyngre än riskettan, snacka om tankeställare jag fick efter den. Om jag lyckas ta mitt körkort som planerat om en vecka, vettetusan om jag kommer våga köra i vinter överhuvudtaget haha
fannyjonsson 2010-11-18 20:14 ! Citera #
Jag tror kostnaderna skiljer sig från körskola till körskola. Men för mig kostade det 700 kr, vilket jag tror sträcker sig över medel. Det är lite dyrt för tre timmars prat om saker man egentligen redan vet. Men står det i lagen så är det som det är. Lycka till alla!
Annis 2010-11-25 18:02 ! Citera #
Jag gick hos Axelssons trafikskola i Köping. Är man inskriven där kostar det 550 men
är man inte det kostar det 700 :) Men det varierar vääääldigt mycket inser jag nu när
jag läser det ni andra har skrivit ;d
Gäst 2011-10-26 22:14 ! Citera #
3tareh
350 för riskettan och 1300 för halkat


Kan du säga var ligger trafikskolan?
Behöver nämligen boka riskettan och riskettan del 2 med. Försöker att hitta det så billigt som möjligt 1300 för halkan är ju shit bra. om någon känner till riskettan1 och del 2 nära Göteborg, kan ni dela med er? Tack!.
Gäst 2011-11-21 14:42 ! Citera #
Jag vill minnas att jag betalade 600 eller 700 kr på Mölndals trafikskola. Totalt bortkastade pengar. Det var den mest meningslösa ”föreläsningen” jag har varit på någonsin. Man lärde sig ingenting nytt, dessutom var det en hel del som inte stämde utan som bara var propaganda. Vet att en kompis sa precis samma sak, hon fick sitta och rätta läraren flera gånger.

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I går 21:53
2
I går 19:03
2
I går 13:21
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo