Start > Körkortsforum > Kostnad för riskettan!

Kostnad för riskettan!

enperson 2010-03-30 16:33 ! Citera #
När jag gjorde riskettan kostade det 500 kronor! Jag har inte sett någon annan kostnad, eller jo om man inte är inskriven på den trafikskolan som håller i kursen, då blir det ofta några 100 dyrare.
tingeling 2010-04-07 17:58 ! Citera #
Tack för svaren i tråden! Gjorde precis samma tabbe som trådstartaren, bokade men glömde att fråga kostnad. Får väl vara beredd på 1000kr men hoppas på 500kr :)
Honda_Karin 2010-04-16 09:02 ! Citera #
Rossi


Tar för MC-kort just nu, så jag slipper som tur är att ta lektionen på ett tag. Ser verkligen inte fram emot att gå på den då jag anser att 3 timmar av tjat om alkohol och droger i samband med bilkörning skulle stoppa de personerna som skulle kunna tänkas göra det. Det är något som måste läras ut genom goda exempel hos föräldrar och under lång tid. Inte på en teoretisk lektion på en trafikskola.




Hej Rossi!
Jag hade samma inställning som du angående RiskEttan. ”Sitta 3 timmar och höra på att man inte ska dricka alkohol eller ta droger. Det flesta som tar A-kort har redan B-kort, då vet man ju redan allt! Jag var förbannad över att Trafikskolorna kommit på detta för att tjäna pengar.” Jag gick RiskEttan igår och har ändrat inställning. För det första är det inte trafikskolornas påhitt som jag antog utan Transportstyrelsen och regeringen, (det ska vara ett steg i att minska olyckorna). Det var en bra och vettig kurs. Inte alls om alkohol och droger, det nämdes men var absolut ingen predikan. Huvudsyftet av kursen var att starta risk-tänkandet. Hur blir man en bra mc-förare? Kursen var mer eller mindre en diskussion. Vid olyckor är det ju oftast inte själva motorcykeln som det är fel på utan hur den som sitter på hanterar olika situationer.

Lycka till med kortet! Vi ses på vägarna ;)
Gäst 2010-04-22 17:04 ! Citera #
Min risketta gjorde jag på Kul på Hjul och det kostade 600kr, sedan så bokade Kul på hjul risktvåan för mig och det kostade 1750 kr, den gjordes på Stora Holm i Göteborg
www.alltomkorkortet.blogspot.c 2010-04-23 10:24 ! Citera #
Det är upp till trafikskolan och avgöra vilket pris man ska ta för Tex handledarkurs, Riskettan.
På min trafikskola tar vi 500 kr för riskettan samt 400/person för handledarkurs.

www.alltomkorkortet.blogspot.com
jimboba9 2010-04-23 16:10 ! Citera #
Jag fick det i ettt packetpris men annars kostar den 500kr, och glöm inte ta med legitimation. det gjorde min kompis och blev utesluten
Gäst 2010-04-26 20:48 ! Citera #
Kollade runt och hittade en risketta för 400 hos city teori på kungsholmen...
håkan 2010-05-06 14:24 ! Citera #
Jag har bokat handledarkurs i stockholm för 300/pers och 400 för riskettan verkar vara ganska bra nu när jag ser hur mycket alla andra har betalt här :P :P :P
mattlo 2010-05-07 10:42 ! Citera #
Oj, Håkan, dela med dig av vilken körskola det är, är du rar!
Mysig 2010-05-08 14:18 ! Citera #
650 kronor tog min skola i stockholm, ganska tråkigt va det...

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
2
I går 21:53
2
I går 19:03
2
I går 13:21
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Gratis körkortstest