Start > Körkortsforum > Halkan avklarad :D

Halkan avklarad :D

chrisboy 2012-02-24 11:29 ! Citera #
Har hört att det är riktigt kul. Har inte blivit min tur än, så får se :D
Seblos 2012-02-26 19:56 ! Citera #
Jag klarade också halkbanan för några dagar sen, riktigt kul att få sladda under kontrollerade situationer :)
Gäst 2012-05-02 21:27 ! Citera #
Atiii
Halkan klar äntligeeeeen! darrade som fan när jag kom dit och väntade, men när inspektören kom så blev allt lugnare. först fick man blåsa ”alkoholtest” sen fick man en liten söt genomgång av hur mycket ren sprit som alkohol flaskor/burkar innehålller. sen fick man testa hur det känns att sitta i bilen upp och ner, krock i 30km/h hastighet och så vad som kan hända när man inte har nackstödet rätt osv. För att klara halkan så ska man LYSSNA på inspektören,följa de reglerna som ”halkbaneskolan” har. Klara vissa moment (har man otur så kan man bli nekad, beronde på om ispektören” viktigt att vara positiv och kul person! fick höra att det fanns bara en av mig av inspektören ^^ hihi eftersom jag gjorde hans dag hahah inte ofta han får dit elever som moiii skojig och fuuunny . Bara gör ditt bästa! så blir alllt braawww ^^good luck babeez!


Är inte krocken i 7 km/h? Det var den i alla fall när jag gjorde halkbanan.
Myrtle 2012-05-12 21:08 ! Citera #
Jag tycker att man ska testa att panikbromsa nån gång INNAN man gör halkbanan så man vet hur det ska kännas när man kommer dit och ska göra det. Min körlärare berättade att det är många som kommer till halkbanan och liksom mesbromsar och då får de inte ut nåt av det i princip eftersom de då inte drar nytta av abs:en eller knappt får nån sladd alls. Jag gjorde det på en lektion innan, vi var på en avsides väg, körde i ca 50 och när min lärare ropade ”stanna” så skulle jaga bara ställa mig på bromsen. Första gången bromsade jag för mjukt, men sen fick jag in snitsen ;)

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
7
I dag 08:29
3
I dag 07:23
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo