Start > Körkortsforum > Få ut så mycket som möjligt av…

Få ut så mycket som möjligt av körtiden.

Gäst 2011-09-07 12:55 ! Citera #
Hej!
Nu har jag äntligen bestämt mig för att ta tag i körkortet. Jag kör både på körskola och hemma med handledare. Hur ska jag göra för att få ut så mycket som möjligt av mina lektioner och tiden jag kör utan lärare?
Tacksam för svar! :)
ElinS 2011-09-13 13:45 ! Citera #
Hej!
Ett tips är att planera körlektionerna väl innan du börjar. Välj ut vissa moment som du ska träna på; exempelvis parkering, backa runt hörn, högerregeln, och åk till ställen där du kan öva på det. Kör du bara utan något mål är det lätt att du inte tänker lika mycket och får på så sätt inte ut lika mycket av körningen. Lycka till!
Gäst 2011-09-13 18:21 ! Citera #
Läs i teoriböckerna, INNAN lektionen!

Ex. Ska du träna på att köra landsväg, ja då läser du kapitlena i boken om landsväg innan körlektionen, på så sätt är du mer förberedd och kan få ut mer av lektionen!

Ett annat tips är att anteckna och träna hemma. Fråga också mycket när du kör!
Gäst 2011-09-13 18:29 ! Citera #
När du ska lära dig att köra så är mitt tips att du lär dig på trafikskola. När du sedan har lärt dig och ska mängdträna, då kan du göra det privat. Mängdträna så mycket det går tills du känner att du hanterar det mesta. Men som sagt, lär dig på trafikskolan från början. Det är mitt tips.

Viktigt är också att du själv vet ungefär vart i utblidningen du är och vad du behöver träna mer på osv.

Lycka till med utbildningen!
LarssonK 2011-09-14 00:39 ! Citera #
Det är viktigt att varva teorin med körningen hela tiden så att du tänker på det du läst när du kör!

Senaste foruminläggen

Rubrik
2
I dag 12:10
13
I dag 08:50
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd
Teoribok – körkortsboken 2025 med körkortsteori
Körkortsboken 2025

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Testa ett teoriprov