Start > Körkortsforum > Hur pluggade du inför teoripro…

Hur pluggade du inför teoriprovet?

sophie 2012-01-15 19:45 ! Citera #
Jag använde mig enbart av körkortonline och skummade enbart igenom boken. Har jätte svårt att lära mig genom plugg.
men körkortonline var superbra tyckte jag. klarade teoriprovet med endast 4 fel tack vare det.
Så har du svårt för att plugga kan jag rekomendera teorifrågor via dator. :)
kronan 2012-02-16 21:41 ! Citera #
evelinafj
Alla lär sig ju olika, men jag gör såhär:
1. läst ut hela boken
2. kollar av vad jag kan med hjälp av teorifrågor på datorn
3. lär mig det jag inte kunde av frågorna
4. läser igenom boken igen, high lightar och antecknar det viktigaste
5. pluggar på det
6. testar mina kunskaper med frågor igen
7. läser på det jag hade fel på
8. läser igenom boken igen
9. DONE!


Gillar den här modellen men det verkar ju inte finnas några garantier på att de studiematerial man väljer är kompletta. Nu börjar jobbet med att välja ut en bra bok och uppsättning prov. :?
Sebbe 2012-04-29 09:54 ! Citera #
Den där produkten som Anna skrev om är jättebra! Teorikort köpte jag via min trafikskola, de går tydligen också att köpa på STRs webbshop.
Gäst 2012-04-30 13:39 ! Citera #
Jag köpte en gammal upplaga av Körkortsboken på tradera för ca 60 kr inklusive frakt. Laddade hem diverse program. Körkortsboken är heltäckande när det gäller siffror och sånt, men den saknar teori om hur man ska bete sig i olika trafiksituationer. Där kommer datorprogrammen bra till hands. Sen finns det bra gratis teori på nätet också, bla denna sida. Kostnaden för min teori var alltså 60 kr, fick 63 av 65 poäng.
Gäst 2015-07-03 14:37 ! Citera #
Kan ju säga att i mitt fall så var det totalt slöseri med tid och pengar att plugga på körkortsfrågorna här på körkortonline eftersom knappt några av frågorna på riktiga teoriprovet ens liknade övningsfrågorna här.
Antar att boken eller andra sätt att plugga på är bättre
Jossan-88 2015-07-03 14:51 ! Citera #
Gäst
Kan ju säga att i mitt fall så var det totalt slöseri med tid och pengar att plugga på körkortsfrågorna här på körkortonline eftersom knappt några av frågorna på riktiga teoriprovet ens liknade övningsfrågorna här.
Antar att boken eller andra sätt att plugga på är bättre


Jag tycker att denna sida var bra, och självklart är inte frågorna likadana som dom man får på det riktiga provet, men dock är det är bra sida som tar upp en del av vad man behöver kunna. Så det är en bra sida för att lära sig grunderna. Men det absolut bästa sättet att plugga teori som jag tycker är att inte underskatta körkortsboken. Jag läste den 4 gånger, plus gjorde alla frågor härinne ett otal massa gånger, samt alla frågor hos min trafikskola.
Jag fick faktiskt 5-6 frågor på det riktiga provet som liknade samma sorts frågor härinne, men som jag skrev tidigare så är alla frågor på det riktiga provet helt annorlunda formulerande, men svaret är ju oftast detsamma. Så förstår man bara VAD frågorna frågar efter, så kommer man klara provet galant. Om man däremot bara lär sig frågorna utantill utan att veta vad som frågas efter, ja då är man illa ute..
selamawit 2021-05-30 17:39 ! Citera #
Via online
Gäst 2021-06-01 21:11 ! Citera #
Jag plugga ingenting alls.

teorin..
gjorde frågorna med sunt förnuft...statistik frågorna gissade jag mig till..klarade det.

uppkörningen, satte jag på andra föraöket....alldrig kört bil i verkligheten...övat som fan endast i GTA, körde lagligt i spelet altså...även andra dataspel med ratt o pedaler....osv.
Gäst 2021-06-02 22:02 ! Citera #
Gäst 2021-06-01
Jag plugga ingenting alls.

teorin..
gjorde frågorna med sunt förnuft...statistik frågorna gissade jag mig till..klarade det.

uppkörningen, satte jag på andra föraöket....alldrig kört bil i verkligheten...övat som fan endast i GTA, körde lagligt i spelet altså...även andra dataspel med ratt o pedaler....osv.
Blah.

Forum Troll svar.

/Gäst

Senaste foruminläggen

Rubrik
Inlägg
Senaste inlägget
6
I dag 02:58
Öppet forum – skriv direkt utan att registrera
Starta en egen tråd

Gratis körkortsbok

Teoribok – körkortsboken 2024 med körkortsteori
Ladda ner Teoribok
PDF   364 sidor   30 MB
Apple Books: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori Google Play: Teoribok – den senaste körkortsboken 2024 med körkortsteori

Teoriprov med videofrågor

Videofrågor – teoriprov med körkortsfrågor på Körkortonline.se Teoriprov, gratis demo